Wat is er nieuw

Verwarming bij garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ladygup
  • Startdatum Startdatum
L

ladygup

Guest
Hallo,
Ik heb voor mn verjaardag de NANO cube 10 van dennerle gekregen.
En er zit van alles bij geleverd; de pomp, de achterwand en de verlichting. Maar ik miste iets van verwarming??
Nou wil ik er zowel water, als planten en garnalen uit mn 1 meter bak in doen.
Nu is mn vraag, hebben garnalen wel iets van verwarming nodig in een 10 ltr bakje??
Groetjes...

Bij mij staat de verwarming in huis standaard op 21.5... en ik wil het bakje op mn aanrecht in de keuken.
Het zijn overgens rode garnalen. die met zo'n wit streepje

Rood met wit streepje? Dan denk ik aan Crystal Reds.. maar kunnen ook Rilli's zijn.
Van Crystal's weet ik dat die temperatuur prima is, een stuk koeler kan ook zelfs, hou ze zelf ook onverwarmd.
Ze zullen bij mijn weten hooguit wat sneller voortplanten als je ze een stukje warmer houd.

Crystal Reds zijn het. Haha kon ff niet op het woord komen, sorry. ;-)
Maar bedankt voor je reactie! en als jij ze onverwarmd houd, moet dat hier ook lukken toch!!
En dat voortplanten doen ze maar in mn grote bak, dus dat hoeft niet perse in mn gezellige bakje op het aanrecht!!

Kleine nuancering trouwens, mijn Crystal-bakje staat naast een verwarmt aquarium, straalt warmte vanaf waardoor de temperatuur meestal zo rond de 22/23 graden is.
Neemt niet weg dat je niet perse verwarming nodig hebt 😉

Uit interesse.. heb je deze Crystal's in je 'grote bak' gewoon op leidingwater?

Nee in mn grote bak zit ook een bepaald evenwicht. Want er zwemmen ook gourami�s, barbelen, en tetra's in.
En ik verschoon regelmatig 1 derde van de bak.
Hij heeft eerst 3 weken ingedraaid voordat er vissie's in kwamen....
En hij staat nu 1,5 jaar. Dus het leiding water waar ik ooit mee begon, is nu geen 'gewoon' leiding water meer ;-)

Niet helemaal recent maar nu heb je een idee ;-)

895618annemariew_0_82_aqua1.jpg

Bedankt voor je reactie....... en je felicitatie!!! ;-)

ps, 12 bakken... wouwwww ze zijn prachtig, John!

Gefeliciteerd!
Met alle spulletjes zal het bakje nog wat minder dan die 10 liter bevatten dus dat kan snel opwarmen en weer afkoelen,probeer grote temperatuur en andere waterwaarden verschillen te voorkomen.

Maar al shij rustig op mn aanrecht staat, niet in de zon is dat wel te doen toch, Seabait?

Met zonlicht kun je het misschien blinderen met een theedoek of een stuk karton. Ik had er destijds ook een op het aanrecht en had er een plaatje karton voorstaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan