Wat is er nieuw

Verwarming kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Glenn123
  • Startdatum Startdatum
G

Glenn123

Guest
Ik heb gister een aquarium gekocht (2e hands) en alles gaat goed alleen denk ik dat de verwarming kapot is. Want hij is ingesteld op 24 en gister was de temperatuur 21 en nu 20 en als het lampje van de verwarming aangaat is dat ook maar voor 10-15 seconden en dan gaat die weer uit. Hij hangt ook achter de filter heeft dit er iets mee te maken?

Alvast bedankt!

Test het anders effe in een emmer of zo.. zet je de instelschaal wat hoger.. op 28 bv. Als de temp dan constant 24 is of iets dergelijks dan strookt alleen de instelschaal niet met de gemeten temperatuur. En anders is het misschien beter een nieuwe te kopen.

As hij bijna opgesloten hang,slaat hij sneller uit.
Doe hem 45 graden of plat onder in de bak.
Dan gaat de warmte niet langs de thermostaat,die dan sneller afslaat.

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Er zit wel condens op de kap dus zou de thermometer niet kloppen?

Welke verwarming heb je?
Als het een oude is, kan dat misschien niet.
Staat er een waterlijn op de verwarming.

Dan meer vrij ophangen.

Een van aqua el maar ik durf m er niet uit te halen, ik ben alleen thuis. Maar de thermometer wil ook niet aan de ruit blijven plakken....

Dus ik kan ook niet goed meten maar hij stond net op 20 graden en gaat echt niet hoger en ik weet niet of het nou de thermometer is of de verwarming want ik wil niet dat als ik de verwarming hoger zat dat ik straks de eerste bewoners ga koken...

Hoezo niet? stekker eruit,(wel de goeie) en kijken,toch?

Wat ik zei,of kleine ruimte,slaat hij snel af.
Er zijn er ook die IN de pomp hangen(Juwel) maar staat de pomp uit,word het ook heter.
Beste dan een nieuwe kopen,die goed is.

Toen de verwarming weer afsloeg bleef het lampje heel vaag knipperen en maakte hij een raar geluid.
Dus hij zal wel kapot zijn...

Dus ik kan ook niet goed meten maar hij stond net op 20 graden en gaat echt niet hoger en ik weet niet of het nou de thermometer is of de verwarming want ik wil niet dat als ik de verwarming hoger zat dat ik straks de eerste bewoners ga koken...

Haal je thermometer uit je bak en steek hem in een glad goed warm water.
als hij de hoogte inschiet weet je dat hij werkt
zorg wel dat het water in het glas niet heter is dan de max temperatuur van de thermometer anders "plof"

Jb Malawi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan