Wat is er nieuw

Verwarming meteen op juiste temperatuur zetten of opbouwen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annie
  • Startdatum Startdatum
A

Annie

Guest
Nu het weer frisser wordt merk ik ook dat ik de verwarming weer aan moet zetten van het aquarium.

Kan ik die meteen op de goede temperatuur zetten of moet ik dat opbouwen?
Planten en enkele bewoners zijn gewend aan de temperatuur van nu en als het dan ineens ietsje stijgt,....

Wat versta jij onder ietsje ??? Enkele graden verschil is echt geen probleem.

Eigenlijk zijn die verwarmingsapparaten met thermostaat ondingen. Je zou eigenlijk 2 van die dingen in een aquarium moeten hebben, elk met een aparte begrenzing met een tijdklok zodat je ook in temperatuur een dag- en nachtritme in zou kunnen bouwen. Een constante temperatuur is helemaal niet nodig, dat is in de vrije natuur ook niet

Gaat om enkele graden dus ik kan hem gewoon meteen aanzetten op de goede temperatuur.

Ik heb er een verwarming inzitten welke nog nooit is aangesprongen. Dus ja gewoon op de gewenste temperatuur zetten, plaatsen en aansluiten.

Zoals Aquavisie ook al zegt gaat dat in de natuur net zo Annie. Hier springen ze nu ook weer aan hoor.

Met de vissen die jij wilde heb je helemaal geen verwarming nodig. 😉 (Rouwtetra's en platy's). Voor Platy's lijkt een constante temperatuur ook niet helemaal gunstig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan