Wat is er nieuw

verwarming nano bak 20ltr

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rms90
  • Startdatum Startdatum
R

rms90

Guest
Goede avond,

Ben op zoek naar 2 verwarmingen van max 50 wat voor 2 nano aqua van 20ltr. Heb in een ander nano bakje een JBL 50 watt hangen en die bevalt goed.

Wat zijn jullie ervaringen met verwarmingen voor de kleinere bakjes en welke merken bevelen jullie aan?
 
Ik heb in de 30 liter bakjes gewoon de 50W van Super fish en die bevallen prima.
Je kan ook van een ander merk dacht ik de kleine nano uitvoering krijgen van 25W.
Ik denk dat JBL ook verder prima is hoor.
 
Is dat de nano heater van superfish?
Die zijn trouwens wel leuk geprijsd a 10eur stuk.
Beter als JBL a 24eur ps.
Houdt die de bak ook mooi op temperatuur?
 
Heb nu 3 nieuwe bakjes waarvan er nog 2 in bestelling staan en geleverd moeten worden volgende week.
De Aquael Shrimp set smart 20. Heb nu een SF Home 40 staan maar die doe ik weg, daarin zit nu die JBL verwarmer.
Bij de Aquael zit een nano verwarmer die niet op temperatuur in te stellen is maar constant met 4 graden het water verhoogt, is de kamer temp 25 graden, dan maakt die er dus 29 graden van, niet echt handig.
 
De mooiste vind ik toch de EasyHeater of de NeoHeater van Aquael.. beide regelbaar en staan bekend als goede kwaliteit.
http://www.aquael.com.pl/en/products/akwarystyka/grzalki/80-easyheater
http://www.aquael.com.pl/en/products/akwarystyka/grzalki/81-neoheater
Lastig te verkrijgen in Nederland, zoals dat geldt voor meer artikelen van Aquael, spijtig genoeg.

Een andere optie is een staafje van Dennerle.. http://www.dennerle.eu/global/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=128&Itemid=189&lang=nl
Ook JBL staat bekend als een goed merk.. ben zelf alleen niet zo van die staven..
 
Voor zulke kleine bakjes zou ik echt geen 50 watt nemen hoor.
25 watt is meer dan genoeg en zeker van het merk Superfish want die gaan in verhouding veel sneller kapot dan andere merken.
Als zo'n staaf kapot gaat is het vaak de thermostaat die blijft hangen en is de kans dat het nog redelijk afloopt groter met 25 watt dan met 50 watt in zo'n bakje.
 
ik heb hier een bak van 30 liter en daar zit 50 watt van superfish en ook bij mij is dat genoeg.
 
Ik heb er enkele van SF in gebruik en moet zeggen dat er nog nooit 1 het heeft begeven in de laatste jaren. Maar mss heb ik geluk 😉 .
 
Vraag me altijd af hoe het toch komt dat de artikelen van SuperFish zoveel goedkoper zijn als van de concurrent.. moet toch ergens op bezuinigd zijn dan?
Aan zo'n SF-filterpompje bv.. kun je wel zien dat het net een tikkie minder degelijk is, iets minder duurzame materialen, iets minder lang nagedacht over het ontwerp, iets goedkoper motortje etc.. als je het vergelijkt met een Eheim of Dennerle pomp bv.. heb nu zo'n Aquael mini-pompje en dan zie je ook dat ze goed hebben nagedacht over het ontwerp, ook met het oog op garnalen-jongbroed, al kan ik nog niets zeggen over duurzaamheid.
Maar met een verwarmingsstaaf vraag je je dan af, waar hebben ze bij SuperFish op bezuinigd? En wat zijn de risico's?
 
Tja goede vraag Mark. Ik heb zoals ik al zei de meeste van SF en ook van de kleine binnenfilters en nog nooit 1 met mankementen gehad in de 5 jaar dat ik bakken heb.
Ik denk dat mede een reden is dat ze meer productie hebben en meer verkopen. Ze leveren dacht ik ook bij complete aquariumsets wel en dan zakt de prijs per stuk natuurlijk ook.
Maar misschien moet ik even afkloppen nu 😀
 
Ja precies dat vraag ik me ook af hoe hoe het kan dat een sf 10eur kost en van de concurrenten 20eur.
Heb gisteren Aqueal per mail gevraagd naar de werking van het standaard bijgeleverde verwarming. Zeggen zij dat zij bij sets vanaf april 2015 nieuwe 50w verarmingen leveren die standaard staan ingesteld op 25 graden. Die ik nu heb verhoogt de temperatuur met enkele graden, . Niet echt handig.

Heb maar gelijk verzocht aan ze of ze mij die 3 nieuwe per post kunnen opsturen gezien ik de sets deze maand (mei) gekocht hebt en de bakjes een fabricagedatum hebben van maart 2015.
 
Oh je hebt de gewone 50watt, die zijn wat duurder ja en ongetwijfeld beter. Dacht de mini heater 50 watt, die zijn rond de 10eur bij beest.nl en aquafizz.nl

Bij beest.nl is de combi heater 50 watt 14,83eur, die komt dan bij hornbach met laagste prijsgarantie op 13,35eur.
 
Ja ik heb overal de 50W inzitten op ��n na. Dat is de nano heater van SF en 25W.
Maar ook die is nog heel.
 
Als Aquael geen nieuwe toestuurt probeer ik het bij Wesdijk of de groothandel Smulders zover te krijgen dat zij die anderen gratis naleveren. Mocht dat ook niet lukken dan haal ik gewoon 2 combi heaters van SF bij de Hornbach. Is dan toch nog bijna 2 voor de prijs van 1 als ik ze vergelijk met JBL, Eheim of Tetra incl eventuele verzendkosten.
 
kellemes zei:
Maar met een verwarmingsstaaf vraag je je dan af, waar hebben ze bij SuperFish op bezuinigd? En wat zijn de risico's?

Productiekosten natuurlijk,komt met massa's uit China vandaan.
 
Aquael stuurt geen nieuwe verwarmingen....
Morgen maar eens naar Wesdijk toe en vragen of zij die 2 die in bestelling staan, dat ze daar fabricagedatum vanaf 04-15 naar mij sturen, scheelt weer 2 verwarmingen aanschaffen of dat ze me een compensatie geven in de aanschafprijs vanwege dat ik nieuwe verwarmingen moet kopen omdat de bijgeleverde niet praktisch zijn. Vind het wel slecht van de fabrikant Aquael dat zij hier geen gehoor aan geven.

Was nog een naar de Hornbach gefietst vanmiddag, de 50watt combi heater is daar zelfs 19eur. Oplichters, maar goed dat zij de laagste prijsgarantie hanteren.
 
Helaas was het ook niet mogelijk om de 2 die in bestelling stonden te wijzigen naar productiedatum 04-15. Groothandel Smulders had nog 3 pallets voorraad en gaan voorlopig nog geen nieuwe bestelling bij Aquael plaatsen.

Zal dus toch dalijk als het weer winter wordt verwarmers moeten kopen.
Nu vraag ik me af bij die nano heater van sf, voor 3 stuks kom ik op 26,68eur bij de Hornbach.
Dit vind ik een mooi prijsje voor 3 stuks.
De nano heater is qua afmeting ook het meest geschikt voor de 30cm hoge 20ltr bak.

Nu zie ik alleen dat er geen kunstof beschermkorf overheen/bij zit.
Is dit noodzakelijk voor garnalen?
Zo warm worden die verwarmingen toch niet?

ga sowieso morgen bij Wesdijk vragen, eigenaar was er vandaag niet, of zij anders om mij tegemoet te komen nog 2 JBL verwarmingen kunnen leveren tegen inkoopprijs om mij tegemoet te komen, hoop op 15 a 16eur ps ipv 24eur.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan