rjoemman
Well-known member
Voor mijn nieuwe discus bak zoek ik nog een geschikt verwarming.
Bak wordt 250x70x70 + bioloog 150x50x40.
Als het goed is wordt de bioloog voorzien van tussen vakken tussen de filterkamers.
In elke kamer komt het water dan van boven terwijl het in de tussenvakken van onder naar boven gaat.
Het bioloog wordt voorzien van 3 filterkamers en een pomp vak.
Mijn idee is om vlak voor het pomp vak in de tussenvak een verwarmingselement te zetten.
Zo stoomt alle water langs het element.
Mijn woonkamer is in de winter in de nacht zo'n 18.5 tot 19 graden.
Overdag wanneer ik er ben stook ik naar 21 a 22 graden.
Het aquarium water wil ik overdag rond de 28 graden voor de discus stoken met een beetje reserve capaciteit om eventueel op 30 te kunnen komen.
Wat zou een geschikt verwarmingselement zijn voor zo'n bruto 1500 liter water?
Zie ook mijn andere toppic, er zal een opvoerpomp van tussen de 5000 en 8000 l/h op komen, dus het water moet wel optijd warm zijn voordat het alweer weggepompt is.
Ik zat zelf een beetje te kijken naar:
- eheim 300 precision heater
- superfish 500 W smar heater
- aqua medic titanium heater 500 w, moet wel controller erbij
Gr
Raoul
Bak wordt 250x70x70 + bioloog 150x50x40.
Als het goed is wordt de bioloog voorzien van tussen vakken tussen de filterkamers.
In elke kamer komt het water dan van boven terwijl het in de tussenvakken van onder naar boven gaat.
Het bioloog wordt voorzien van 3 filterkamers en een pomp vak.
Mijn idee is om vlak voor het pomp vak in de tussenvak een verwarmingselement te zetten.
Zo stoomt alle water langs het element.
Mijn woonkamer is in de winter in de nacht zo'n 18.5 tot 19 graden.
Overdag wanneer ik er ben stook ik naar 21 a 22 graden.
Het aquarium water wil ik overdag rond de 28 graden voor de discus stoken met een beetje reserve capaciteit om eventueel op 30 te kunnen komen.
Wat zou een geschikt verwarmingselement zijn voor zo'n bruto 1500 liter water?
Zie ook mijn andere toppic, er zal een opvoerpomp van tussen de 5000 en 8000 l/h op komen, dus het water moet wel optijd warm zijn voordat het alweer weggepompt is.
Ik zat zelf een beetje te kijken naar:
- eheim 300 precision heater
- superfish 500 W smar heater
- aqua medic titanium heater 500 w, moet wel controller erbij
Gr
Raoul