Wat is er nieuw

verwarming vervangen van juwel na eheim jager.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter busse
  • Startdatum Startdatum
B

busse

Guest
Hoi allemaal ik heb een juwel rio 180 met verwarmingsbuis van juwel binnen in het filter.Op dit verwarmingselement kun je niet aflezen op hoeveel graden je hem stelt dus het is puur een beetje gokken.

Ik wil graag een ander verwarmingselement kopen en las op internet dat de Eheim jager een goede moet wezen. 125watt Eheim jager moet toch voldoende wezen voor mijn 180 liter bak? ik ben bang dat een 200watt Eheim jager niet gaat passen binnen in mijn filter Mvg Gerrit
 
Ik dacht zelf dat er een regeltje was van 1 watt per liter maar lees hier en daar dat iets minder ook wel kan dus dan lijkt me 125 watt voor netto iets van 160 liter water wel kunnen.
 
ja of ik koop de 150 watt staat bij dat die van 200 liter tot 300 liter is. ga zo even de maten opnemen. De juwel 200 die er nu in zit heeft een lengte van 300mm en diameter van 25 mm.

de Eheim jager is 350mm en de diamter is 36mm zou dat geen gevaar op leveren in de filter dat de boel gaat smelten omdat de staaf iets dikker is?
 
Zolang de staaf geen direct contact maakt met ander materiaal en er rondstroming van water is zal het wel meevallen maar ideaal is het niet.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan