Verwarming verwarmd niet goed


F

Fish Fan

Guest
Goedemiddag,

Mijn nieuwe aquarium draait nu een week en ik heb een Superfish Eco Heater 200w verwarming die ingesteld stond op 26 graden, maar mijn thermometer stond op 22 graden. Daarna heb ik mijn verwarming hoger gezet, maar ook dat hielp niet. De verwarming hangt naast de filterpomp.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Met vriendelijke groet,

Fish Fan
 
Check even of de stekkerdoos goed is. Wij hadden eens een stekkerdoos met 1 slechte aansluiting. Gevolg: verwarming stond niet aan.

Wat voor thermometer is het? Waar hangt die?

~ Ivo
 
Welkom Fish Fan.

Waar hangt de thermometer? ook naast de verwarming?

Kan zijn dat de Th.meter verkeerd aan geeft, of de verwarming terug gezet moet worden.
 
Je thermometer hang je liefst zo ver als kan bij je warmtebron vandaan.

Het kan ook nog je thermometer zijn natuurlijk die niet goed functioneerd dat zou ej kunnen checken met een andere.
 
Bedankt voor de reacties! :)

De thermometer hangt redelijk dichtbij de verwarming.

De stekkerdoos is goed, want soms brand het lampje op de verwarming dat hij aan het verwarmen is.

Het is een analoge thermometer die met een zuignop vast zit aan de binnenkant van het aquarium. Ik heb een afbeelding gevonden van de thermometer: http://www.dierenverblijf.eu/images/Aqu ... erfish.jpg

Over 2 dagen is mijn aquarium 2 weken aan het acclimatiseren en hoop ik er eigenlijk vissen in te doen. Ik hoop dat het aan de thermometer ligt.
 
Ik heb nog eens goed gekeken en nu zag ik dat er een barst in mijn verwarmingselement zit en dat er water in is gekomen. Volgens mij heb ik echt voorzichtig gedaan ermee en zou niet weten hoe dit gebeurd zou kunnen zijn.

Morgen ga ik maar eens naar de winkel.
 

Terug
Bovenaan