Wat is er nieuw

Verwarming voor ong 500L

ray79

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2010
Berichten
207
Leeftijd
45
Locatie
hengelo
Ik ben opzoek naar een verwarming voor mijn vak nou zag ik deze, nou is mijn vraag is dit wat en zit er bescherming omheen voor de vissen of heeft iemand een andere soortgelijke verwarming idee
Screenshot_20191205-091249_bolcom.jpg
 
Ik denk niet dat daar verwarming rond moet zitten.
De buitenkant zal nu niet zo warm worden dat een vis direct gekookt wordt.
Zet die wat in de stroming, en dat komt wel goed.
 
Volgens mij kun je ook wel losse protectors kopen van bv SF of Juwel en daar zou zo n buis ook wel inpassen denk ik.
 
JBl heeft zo ook
Schermafdruk op 2019-12-05 11-00-55.png
ook los verkrijgbaar
 
Als je 500l te verwarmen hebt; heb je dan geen filter(s) waar een verwarmingselement in kan? Anders zou ik alsnog voor een inline element gaan zoals die van Hydor bijvoorbeeld.
 
Als je 500l te verwarmen hebt; heb je dan geen filter(s) waar een verwarmingselement in kan? Anders zou ik alsnog voor een inline element gaan zoals die van Hydor bijvoorbeeld.
Bedoel geen interne filter voor voor in de filters maar een bescherming voor eromheen zodat de vissen zich er niet aan verwonden
 
Bedoel geen interne filter voor voor in de filters maar een bescherming voor eromheen zodat de vissen zich er niet aan verwonden
Zo begreep ik je vraagstelling totaal niet. Ik haalde uit je vraag dat je op zoek was naar 'een verwarmingselement' voor je bak, je er eentje gevonden had en je afvroeg of je die moest nemen al dan niet met beschermingskapje..
Hoe dan ook, voor 500l blijf ik erbij dat je beter kunt verwarmen via je filter of inline.
 
Och een verwarmingsbuis in de bak gaat ook prima heb hier in de 250 een jager zitten van 300 watt houd de boel op 24 graden
 
Ok ik ben dus opzoek naar een verwarming zoals op de foto. Of wat er op lijkt, en de andere vraag was of het noodzakelijk was of er een bescherming om de verwarmings element moet ivm de vissen.

Nou ik hier toch op reageer ben ik ook opzoek naar een goeie betaalbare thermometer iemand een tip?
 
Hier een Schego + Inkbird 308, daarvan weet ik iig zeker dat het werkt!

kan je tevens ook de temperatuur op aflezen.
 
JBl heeft zo ook Bekijk bijlage 284830 ook los verkrijgbaar

Ts heeft een titanium verwarmingsdeel getoond, deze is van glas. Toch wel een aanmerkelijk verschil. Bovendien is die van JBL met een interne thermostaat, zo'n bi metaaltje, het titanium exemplaar werkt met een externe temperatuurregeling. Jij doelt denk ik puur op die bescherming? Misschien is die bescherming ook ergens los verkrijgbaar hoewel ik me afvraag of het echt nodig is.
 
Ts heeft een titanium verwarmingsdeel getoond, deze is van glas. Toch wel een aanmerkelijk verschil. Bovendien is die van JBL met een interne thermostaat, zo'n bi metaaltje, het titanium exemplaar werkt met een externe temperatuurregeling. Jij doelt denk ik puur op die bescherming? Misschien is die bescherming ook ergens los verkrijgbaar hoewel ik me afvraag of het echt nodig is.
Gaat ook niet om de verwarming Ben maar om het bescherm gebeuren dus de plastic houder zeg maar
Vandaar ook bij de post

JBl heeft zo ook Schermafdruk op 2019-12-05 11-00-55.png ook los verkrijgbaar
 
nog even als aanvulling, wat ik mooi vind aan de titanium heaters is dat ze ook relatief kort zijn.
25cm voor de 300w uitvoering van Shego.
dit terwijl de 300w glas heater van Eheim de 50cm haalt en de 300w van jbl de 37,5cm.

of een bescherming nodig is? geen idee eigenlijk... ik heb altijd mijn heaters buiten de bakken gehad (in mijn filters en bioloog)
 
Hier een Schego + Inkbird 308, daarvan weet ik iig zeker dat het werkt!

kan je tevens ook de temperatuur op aflezen.
Hier ook, werkt als een tiet
Ook de koeling staat erop.

Bescherming op een heater zie ik zelf het nut niet echt van in, is niet echt dat je instant gebakken vis heb als er een keer een vis tegen aan zwemt
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan