Wat is er nieuw

Verwarming

  • Onderwerp starter Onderwerp starter M+b7zq
  • Startdatum Startdatum
M

M+b7zq

Guest
Hallo iedereen 🙂

Ik heb een oud aquarium van iemand gekregen en hier zat ook een thermometer bij. Ik ben momenteel de tank aan het testen op eventuele lekkage en wou hierbij ook de thermometer testen. Ik heb de bak hiervoor even in de kelder gezet voor mocht hij gaan lekken. In de kelder is het vrij koud (schat iets van een 15 graden) en de bak staat momenteel op de grond. Aangezien ik het maximale vermogen van de thermometer wou nagaan, heb ik hem op maximaal gezet (32 graden). Het lampje brandt en hij wordt zeker warm, maar nadat hij nu 24u aanstaat, is de temperatuur van het water slechts 22,8 graden (aan de kant van de thermometer) tot 20,8 graden (verst van de thermometer).
Aangezien ik een beginner ben op vlak van aquaria, weet ik niet of er nog extra tijd nodig is om op te warmen (de bak is namelijk gevuld met ijskoud grondwater en staat in de koude kelder op de grond), de thermometer gewoon de juiste temperatuur niet haalt omdat het hier te koud is of dat de thermometer gewoon kapot is en ik een nieuwe moet kopen.
De thermometer is ongeveer 3 jaar gebruikt en is daarna ongeveer 10 jaar ongebruikt geweest. Het aquarium heeft een inhoud van 150 liter.
Heeft iemand hier enige ervaring mee of idee�n rond? En indien ik een nieuwe zou moeten kopen, welke hij/zij aanraadt prijs/kwaliteit gezien?
Alvast bedankt! 🙂
 
Hoeveel watt is de verwarming?
 
Dat is niet slim,he.
Bak op koude grond, koud water erin.
Wat is het verschil in thermometer en thermometer??
Zou de 1 verwarming noemen, en de ander thermometer.

Nu krijg je nooit een goeie waarde.
Lekt hij niet, zet de bak dan warmer,op 20-22 graden.
 
jou vloer en de temperatuur in de kelder zal heel veel warmte gaan afnemen van het water. Controleer daar alleen of de bak niet lekt, zet hem dan op de goede plek en ga dan pas je verwarming aanzetten.
 
Dit is een aquarium thermometer.
PKQA1VBgNgYYzlkauRJYF0_OiTowmnUJ.jpeg


En dit een verwarming.
PKQA1VBgNgYYzlkauRJYF0_OiTowmnUJ.jpeg


Een verwarming is dus geen thermometer. 😉
 
Ten eerste hartelijk bedankt voor alle uitleg.
Ik heb eens gekeken en het gaat om de verwarming. Nu heb ik ook gezien dat er een thermometer sticker aan de buitenkant op het aquarium hangt. Gisteren heb ik de temperatuur van het water gemeten met een elektronische vloeistof thermometer. De sticker gaf nu aan dat het water 21 graden was, dus ik ga er vanuit dat deze nog correct werkt aangezien dit overeenstemt met de vloeistof thermometer.
Om de verwarming te testen zal ik wachten tot het aquarium weer uit de kelder is. Deze is er eentje van 100 watt. Hoelang zou het dan moeten duren voordat ik de bak van 150 liter op de ingestelde temperatuur krijg? Of kan ik me toch beter een andere verwarming aanschaffen?
En hoe lang zou ik het aquarium moeten testen op lekken? Hij staat nu 2 dagen (48u) en heeft nog niets gelekt. Kan ik er vanuit gaan dat dit in orde is zo?
Bedankt! 🙂
 
Daar mag je dan gerust van uitgaan ja.

Afhankelijk van de omgevingstemp en hoe warm je bak moet worden ,dat ligt dan weer aan welke dieren je wilt gaan houden, zal je een verwarming nodig hebben van een X wattage.
Over het algemeen is echter 1 Watt/Liter ongeveer een goede richtlijn.
 
Ok bedankt! 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan