Wat is er nieuw

verwarmings element

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Garnalenmama
  • Startdatum Startdatum
G

Garnalenmama

Guest
Hallo,
Ik heb iets vreemds ontdekt.
Ik werd vanmorgen wakker en ineens is mijn temp gedaald van 23 naar 20..
Dus ik keek naar mijn verwarming, het lampje brand nog en de onderkant is warmer als de rest..

Heeft iemand dit eerder gehad?
Heb hem nu hoger gezet.

Groetjes Garnalenmama
 
Dit is vrij normaal, de onderkant van een thermostaat is altijd warmer dan bovenin. Belangrijk is dat je hem in de buurt van een stromingsuitlaat zet (filter, pomp) zodat het warme water gelijkmatig verdeeld wordt over je hele bak en je geen verschillen in temperatuur krijgt in je bak 😉
 
sorry ik had me duidelijker moeten uitdrukken.
hij oogt inderdaad nog goed, en heb een juwel rekord dus zit gewoon in die bak bij de filter enz. alleen is paar graden ineens gezakt in een nacht tijd...
ik heb hem er nu buiten die bak hangen. en nu stijgen de gradens weer.?!
 
Waarschijnlijk staat je thermostaat ingesteld op 20 graden en overdag kan het water ook een paar graden verwarmt worden door de lampen en zou dan op 23 komen.
 
hmm ok.. maar heb mijn op 30 graden staan waardoor t nu weer continu zo'n 23 graden is in mijn bak ( heb nogal een koude kamer ) sinds ik dat element buiten de bak heb gehangen is mijn temp weer regelmatig gelukkig..
 
Black_mollie zei:
Dit is vrij normaal, de onderkant van een thermostaat is altijd warmer dan bovenin. Belangrijk is dat je hem in de buurt van een stromingsuitlaat zet (filter, pomp) zodat het warme water gelijkmatig verdeeld wordt over je hele bak en je geen verschillen in temperatuur krijgt in je bak 😉

Daarnaast is een goede stroming altijd belangrijk omdat je anders geen goede verspreiding van de voedingsstoffen krijgt.
Dan krijg je zgn dead spots en dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
 
sinds ik het element heb verplaatst blijft het gelukkig stabiel .
momenteel is er net een vrouwtje verveld en worden alle mannetjes in mijn aqua horendol en zijn op jacht naar het vrouwtje..

heerlijk zicht!
 
Oke erg nuttige info.
filter en verwarming dus bij elkaar in de buurt houden begrijp ik. Hebben jullie nog tips over de afstand. Daarmee bedoel ik. Ik wil Het filter/pomp en verwarmingselement dicht bij elkaar houden in de rechter hoek achter zegmaar.

Hoeveel ruimte tussen filter en verwarming. En hoeveel ruimte vanav het glas gezien? Bedank!!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan