Wat is er nieuw

Verwarmingselement functioneert niet correct?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Vino Velupillai
  • Startdatum Startdatum
V

Vino Velupillai

Guest
Ik heb recent een 80x35x40 aquarium aangeschaft. Daarnaast heb ik een algenmagneet 150W verwarmingselement aangeschaft. Ik heb deze 4 augustus rond 19:00 op 28 graden gezet. Vanochtend gekeken hoe warm het water was en deze was 26.4 graden. Ik heb het verwarmings element op 30 gezet zodat ik 28 zou krijgen. Helaas is de temperatuur niet veel veranderd. Verwarming doet het wel.
 
Ik heb recent een 80x35x40 aquarium aangeschaft. Daarnaast heb ik een algenmagneet 150W verwarmingselement aangeschaft. Ik heb deze 4 augustus rond 19:00 op 28 graden gezet. Vanochtend gekeken hoe warm het water was en deze was 26.4 graden. Ik heb het verwarmings element op 30 gezet zodat ik 28 zou krijgen. Helaas is de temperatuur niet veel veranderd. Verwarming doet het wel.
Heb je voldoende stroming in de bak?En dan bedoel ik ook bij je verwarming en thermometer? Hoe zeker ben je dat je thermometer klopt?
 
Heb je voldoende stroming in de bak?En dan bedoel ik ook bij je verwarming en thermometer? Hoe zeker ben je dat je thermometer klopt?
Ik heb voldoende stroming in mijn bak. er zit een 500l/h filter in. Het verwarmingselement zit in de linker achterhoek. Het filter zit in de rechter achterhoek en heeft de stroming horizontaal naar de linkerhoek waar dus het verwarmings element staat. Ik heb het met 2 digitale thermometers gemeten en beiden geven ze de zelfde temperatuur aan.
 
Ik vraag me af waarom je de bak zo warm wilt?
 
Ik vraag me af waarom je de bak zo warm wilt?
Ik heb zelf al 5 jaar lang guppen gehad. Ben begonnen op 23graden maar op die temperatuur waren ze bij miet actief. Heb toen langzaam geëxperimenteerd met de temperatuur. Ook na aanleiding van een post op een ander forum ben ik ook maar +/- 28 graden gaan proberen en dit werkte wonderbaarlijk goed.
 
Geef het even de tijd.

Je moet niet verwachten dat een bak in een paar uur een aantal graden stijgt.

Of je moet een overkill heater hebben.
 
Geef het even de tijd.

Je moet niet verwachten dat een bak in een paar uur een aantal graden stijgt.

Of je moet een overkill heater hebben.
Hey is een 150W verwarmingselement. Zal het de tijd geven 🙂
 
Is 1.5 watt per liter en moet in principe heel makkelijk de boel op temperatuur krijgen.
Is alleen zo dat een hoop elementen een afwijking hebben,is het er 1 van Juwel toevallig?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan