Wat is er nieuw

Verwarmingselement

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daydream85
  • Startdatum Startdatum
D

Daydream85

Guest
Hoi allemaal,

Voor mijn nieuwe schildpaddenbak ben ik op dit moment aan het twijfelen tussen twee verwarmingselementen.
Mijn bak zal ongeveer 80 liter krijgen en zit ik te twijfelen tussen deze twee verwarmingselementen:

Tetra Verwarming Proline:
50 Watt voor 20-60 L
150 Watt voor 150-225 L

Aangezien mijn bak iets groter is dan die van 50 Watt, maar eigenlijk veel kleiner is dan die van 150 Watt, ben ik even gaan twijfelen waar ik goed aan doe.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen 🙂

Ik zou voor de 150 wat gaan, die is wat te zwaar, maar hoeft dus ook maar korter aan om zijn werk te kunnen doen. Hij staat toch niet constant te branden en verwarmd alleen als het nodig is. In principe gebruiken ze allemaal ongeveer evenveel energie om een zelfde hoeveelheid water te verwarmen.

Bedankt voor de reacties🙂!

Haha, dat is waar Mondeo, maar ik heb wel redelijk vertrouwen in de apparatuur;-).. En als 50 Watt blijft hangen, zal ook niet echt bevorderlijk werken denk ;-)

Ik heb toch gekozen voor de 150 Watt🙂

Maar waarom niet een 75 of 100 watt dan?
Een 150 watt die blijft hangen zal inderdaad snel je schildpadden koken, een meer passende wattage niet zo snel.
Verder zal een meer passende wattage je water iets geleidelijker verwarmen, minder scherpe temp-schommelingen dus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan