Verwijderen bovenrand Superfish Aqua


Peter_K

Well-known member
Lid geworden
7 oktober 2015
Berichten
66
Leeftijd
41
Locatie
Emmeloord
Ik heb nog een oud aquarium staan, een Superfish Aqua 30. Het is een oud model, met een grijze bolle bovenzijde. Omdat de verlichting hiervan niet zo best is, en omdat ik een hang-on filter wil plaatsen, wil ik de kap inclusief bovenrand eraf halen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of die rand er af gehaald kan worden?
 
Leg hem op zijn rug.
Snij de kit dan door waar hij mee vast zit.

Neem een klos en tik voorzichtig tegen de plasticrand.
Tot hij los schiet.
sla niet tegen het glas, he.

Ik heb er ook een Hangon aan. met de klep erop rustend.
 
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het aquarium. Het viel niet mee, maar de rand is er helemaal af! Ik heb hem op meerdere plekken door moeten zagen, en de kit aan binnen- en buitenzijde door gesneden, om hem er af te krijgen.

DSC_0058.JPG
 
Ziet er wel gaaf uit inderdaad! Ga ik alleen wel wat van je vissen zeggen, die horen eigenlijk in een grotere bak :juggle:
 
Mooi ingericht.
Waar is de HangOn filter gebleven ?

Bertus: kan je de Superfish 65 op de zelfde manier losmaken?
 
Zijn inderdaad 6 kardinaaltjes die er in zitten.
Bak is inderdaad niet heel groot, ze hebben nu netto ruim 20 liter water: meer ruimte als bij de vorige inrichting. Het hang-on filter moet nog, deze heb ik nog niet. Gisteren heb ik nog wel de CO2 aangesloten.
 
Ja, dat klopt, zie ook onderstaande afbeelding. Uitgaande van de glazen bak (gevuld tot onderzijde rand) kan er 3,5 x 2,25 x 3,15 = 24,8 liter water in. De 30 liter die Superfish zelf aangeeft is de totale inhoud, inclusief de inhoud van de kap!

Bij mij zit er nog 5,5 kilo steen in (ruim 2 liter) en nog ongeveer 2 liter soil. Omdat ik zelf ook wou weten hoeveel liter er in zou gaan heb ik gevuld met de maatbeker, er ging bijna 21 liter in.

Aqua 30.jpg
 
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het aquarium. Het viel niet mee, maar de rand is er helemaal af! Ik heb hem op meerdere plekken door moeten zagen, en de kit aan binnen- en buitenzijde door gesneden, om hem er af te krijgen.
Hé, da's mooi! Wat jij kan, kan ik vast ook wel ;) Ben ook niet zo tevreden over de verlichting van mijn Aqua40. Het moet mij dan ook vast wel lukken om die rand eraf te halen en een mooi led armatuurtje erboven te zetten. En misschien een hang-on filtertje
 

Terug
Bovenaan