Wat is er nieuw

Verwisselbare achterwand-systeem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Omdat ik de 3d achterwanden nogal duur en ook niet zo heel mooi vind, had ik bedacht zelf maar een achterwandje te maken. En toen kwam tot mij dit briljante plan.

Men neme 2 aluminium u profieltjes , van dezelfde lengte als het aquarium. Met de doorzichtige powertape van tesa( glasheldere tape) plak je de profieltjes aan de achterzijde van je aquarium.

Laat bij de bouwmarkt 4 mm mdf plaatjes op de maat zagen van je aquarium. Beplak deze met plakfolie of beschilder de mfd platen. Je kunt er ook gezellig foto's op plakken, net waar je zin in hebt.

Schuif de plaat in de u-profieltjes aan de achterzijde en voila, voor nog geen 20 euro heb ik nu twee achterwandjes. Een zwarte, en een panterprint, want laten we eerlijk wezen, goudvissen kunnen niet zonder panterprint.

Dit plakplastic is er in alle kleuren van de regenboog. Volgende keer maak ik er eentje van glas in lood print en misschien rood met witte stippen, of gewoon eentje met kiezelsteen-foto print.

Voor heel weinig geld heb je dus een achterwand die heel makkelijk te verwisselen is, niet vies wordt, en er nog leuk uitziet ook


d2ga.jpg


r08o.jpg


n3ya.jpg
 
Kijk,dat is slim bedacht.
Zo kan je het eindeloos varieren.
Ik heb het er los achter.en opzij.
Raamzijde is open om alg te produceren.

Bovenste de MDF zand kleur.
Middelste,Geinig,met Tijgerprintje.
 
Knap bedacht Sterrekind 🙂

Alleen, Bertus met een tijgerprintje? wil ik dat eigenlijk wel zien? 😉 😀
 
luc zei:
Knap bedacht Sterrekind 🙂

Alleen, Bertus met een tijgerprintje? wil ik dat eigenlijk wel zien? 😉 😀

hahaha ik krijg rare visioenen 😱

Maar inderdaad, leuk idee!
 
Panterprint Bertus.... panter. Tijgers hebben strepen 😀
 
Ja,sorry,had kringen voor mijn ogen,en de bril beslagen.
Hanglip,oordoppen in.
 
😎
 
Toch niet om mij ,he.
Toe lachen mag.
 
Die Bertus...whahaha 😉 een tijger met een slurf..hoe verzin je het 😛 LOL
 
mmmmm,tja, hahahahah.
Getransformeert?

Hoe,met lichtkap?
Vertel op eigen topic!!!
 
Leuk idee Sterrekind..denk dat je hier heel veel mensen op een leuk idee hebt gebracht.
En je hebt helemaal gelijk...de achterwanden die je in de winkel kunt kopen..zijn over het algemeen heel duur 🙂
Ik heb zelf plakfolie bij beide bakken...melk wit.

Groetjessss Manfred
 
Maandag ga ik spuitbussen 2 componenten lak kopen..weet nog niet welke kleur...zwart of champagne kleur...collega neemt het spuit werk voor zijn rekening 😀
Dit was mijn laatste foto toevoeging..een elektra sleufje en ik kan de slangen erin kwijt.

651632_0_82_img_0386.jpg


Groettt manfred
 
Ideaal dat achterwand systeem alleen begrijp ik de bevestiging niet helemaal met die hoekjes hoe dat moet....tja blond h� 😛

Maar die zwarte vindt ik echt het mooist die geeft echt diepte aan je bak, prachtig!
 
Heeeel simpel patries, het zijn U-vormige strips. Die koop je bij de bouwmarkt. Deze worden op lengte gezaagd ( lengte van de hele bak) en dan met speciaal ultrasterk dubbelzijdig tape van Tesa tegen het glas geplakt aan de achterkant. Eentje met de U naar boven en de andere precies andersom, als een omgekeerde U. Daar schuif je dan de op maat gezaagde plaat zo in.

Het zijn van die profieltjes die ook gebruikt worden voor schuifraampjes bij terraria.

24_u_profiel.jpg
 
leuk, het is makkelijk en snel!

maar je kan toch ook met 4 stukjes plakband een paar posters bij de LFS kopen en die erachter plakken? kan je ook wisselen en ook niet duur 🙂
 
Hoe wissel jij een poster van een aquarium dat tegen een muur aan staat? 😀
 
Deze schuif je er achter, vanaf de zijkant. Als je een poster wil wisselen moet het aquarium van zijn plek, dan hakt 300+ kilo er wel in 😀
 
verwisselen is gewoon veel makkelijker zo natuurlijk. ik heb geen ruimte om er iets achter te kunnen plakken. draadje aan de plaat mdf en je trekt hem zo omhoog. nieuwe print en schuift hem zo terug

edit: jij was net iets sneller🙂

vanaf zijkant nog beter inderdaad ivm de kabels en slangen natuurlijk .
 
haha, mijn aquarium staat 10cm van de muur aan 1 kant en ook 10 aan de achterkant.

misschien is het ook handig om het er van boven in te schuiven? dat is makkelijker lijkt mij, voor als er iets naast staat.

mooi idee :thumbs:
 
Kan ook van boven, ik heb van links naar rechts maar je kunt natuurlijk ook twee profieltjes links en rechts plakken, en eentje onder, dan schuif je de plaat zo van bovenaf er in.

Heb net voor mijn andere twee bakjes ook dit systeem gebruikt, 15 euro voor twee wandjes ( alle materiaalkosten, plakplastic, profieltjes, tape en mdf plaat)
 
wat een idee zeg! wauw....ik ga morgen eens kijken wat ik ga doen, mijn bak is nog doorkijk dus dit is wel het proberen waard zo...
 
Let goed op dat je de doorzichtige dubbelzijdige tape van Tesa neemt, die is loeisterk en valt niet op in je aquarium. Ik had eerst gewoon dubbelzijdig tape genomen, de witte en dat was heel erg opvallend , je kijkt er natuurlijk naar door de bak heen.
 
5wvMGLMwutR5fMnfFG4tg68nBalQr7hg.jpeg


Deze dus! Ik heb het tape op de eerste bak over de hele lengte van de strips gebruikt maar het is zo sterk dat kleine stukjes verdeeld over de strips ook prima werken. Let op met het vastplakken dat je hem in 1 keer op de goede plek plakt, loskrijgen is een drama!
 
oke.. word nog een uitdaging maar wel leuk om te proberen, dankjewel
 
Sterrekind zei:
Let goed op dat je de doorzichtige dubbelzijdige tape van Tesa neemt, die is loeisterk en valt niet op in je aquarium. Ik had eerst gewoon dubbelzijdig tape genomen, de witte en dat was heel erg opvallend , je kijkt er natuurlijk naar door de bak heen.

Vind jou knap denkend.
Dat je zo allemaal uit denkt.
Je had Bertus kunnen heten.
Wat je ogen zien,met je handen kunnen maken!!.
 
Verdekke,

twee Bertussen hier op het forum? dat komt nooit meer goed dan 😀 😀 😀
 
hahahaha.
Als we het zelfde denken,nou berg je maar!
 
Bertus zei:
hahahaha.
Als we het zelfde denken,nou berg je maar!

Neen hoor, ben niet zo bang uitgevallen 😉

alhoewel, 🙄
twee Bertussen is zelfs voor zo'n forum als dit wel teveel 😛 😀
 
Hou ik mij wel in,mag zij op de voorgrond. 😉
Jong geleerd... :book:
 
😀
 
Haha

....ik ga na de koffie naar de bouwmarkt, ben benieuwd wat ik ervan maak hihi
 
Succes! En als je nu bij Karwei gaat, daar kun je stickers plakken, 20% en 15% korting, scheelt toch weer!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan