A
Alleshond
Guest
Ik heb weer een vraag hoor, haha.
Dit keer over de verzorging van de planten.
Gisteren heb ik de volgende plantjes in mijn 160ltr bak gezet:
Aziatisch:
� 2x Cryptocoryne Nevelii
� 2x Hygrophila Compacta
� 2x Cryptocoryne Wendtii
� 2x Hygrophila Pinnatifida
� 2x Hygrophila Angustifolia
� 1x Ludwigia Mullertii
� 1x Vallisneria Spiralis
En wat drijfplanten en 2x een anubias soort.
Het filter draait en nu dus geduld hebben.
Hoe weet ik wanneer ik er slakken, garnalen en vissen in kan doen?
Ik heb geen voedingsbodem maar zwart, rond grind.
Vandaag komen als het goed is de kleibolletjes binnen die ik bij zooplus heb besteld en ook gelijk een flesje profito van easylife om eens per week een beetje in het water te doen (na het verversen?).
De planten krijgen nu ong. 10 uur licht van de tl-buizen. (geloof een gewone tl en 1 tropische tl-buis, dat is wat de verkoper van het aquarium mij vertelde, kan dat kloppen?)
Nu ontbreekt volgens mij alleen nog de co2. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik wil het wel iets wat betaalbaar en eenvoudig houden, maar zonder zuurstof kunnen ze natuurlijk niet. Wat zijn de mogelijkheden?
Zou een luchtpompje met zo'n bruissteentje eraan al voldoende zijn?
Alleen komen er o.a. goerami's in de bak die niet zo van stroming houden, is het dan wel verstandig om er een luchtpompje in te plaatsen?
Ik zal vanmiddag ook nog even een foto van de huidige inrichting plaatsen, misschien dat jullie nog wat extra tips hebben 🙂
Bedankt alweer voor het antwoorden!
Dit keer over de verzorging van de planten.
Gisteren heb ik de volgende plantjes in mijn 160ltr bak gezet:
Aziatisch:
� 2x Cryptocoryne Nevelii
� 2x Hygrophila Compacta
� 2x Cryptocoryne Wendtii
� 2x Hygrophila Pinnatifida
� 2x Hygrophila Angustifolia
� 1x Ludwigia Mullertii
� 1x Vallisneria Spiralis
En wat drijfplanten en 2x een anubias soort.
Het filter draait en nu dus geduld hebben.
Hoe weet ik wanneer ik er slakken, garnalen en vissen in kan doen?
Ik heb geen voedingsbodem maar zwart, rond grind.
Vandaag komen als het goed is de kleibolletjes binnen die ik bij zooplus heb besteld en ook gelijk een flesje profito van easylife om eens per week een beetje in het water te doen (na het verversen?).
De planten krijgen nu ong. 10 uur licht van de tl-buizen. (geloof een gewone tl en 1 tropische tl-buis, dat is wat de verkoper van het aquarium mij vertelde, kan dat kloppen?)
Nu ontbreekt volgens mij alleen nog de co2. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik wil het wel iets wat betaalbaar en eenvoudig houden, maar zonder zuurstof kunnen ze natuurlijk niet. Wat zijn de mogelijkheden?
Zou een luchtpompje met zo'n bruissteentje eraan al voldoende zijn?
Alleen komen er o.a. goerami's in de bak die niet zo van stroming houden, is het dan wel verstandig om er een luchtpompje in te plaatsen?
Ik zal vanmiddag ook nog even een foto van de huidige inrichting plaatsen, misschien dat jullie nog wat extra tips hebben 🙂
Bedankt alweer voor het antwoorden!