Wat is er nieuw

verzwakte plantengroei

• Onderwerp starter Onderwerp starter Itachi
  • Startdatum Startdatum
I

Itachi

Guest
Hallo,
Mijn aquarium (40l) draait nu al 2 weken, en mijn plantjes zitten er al even lang in.
Ik gebruik grind als ondergrond en heb geen voedingsbodem.
Na week ik zag ik mijn pogostemon helferi zijn blaadjes verdunnen en daarbij ook zijn groene kleur verliezen.
De stam bleef wel groen, begin week 2 heb ik deze pogostemon verwijderd uit mijn aquarium omdat de blaadjes helemaal vergaan waren. ik had hiervan 2 stuks in en met beide is dit voorgevallen op hetzelfde tijdstip.Hemianthus callitrichoides wil ik gebruiken als bodembedekking maar hierbij in week 2 zie ik bij bepaalde stekjes hetzelfde gebeuren als bij mij pogostemon gebeurd is.

Ik heb inmiddels een CO2-systeem gebouwd en ben het momenteel aan het gebruiken. Eveneens heb ik Plantamin van Tetra aangeschaft, dit zijn meststoffen voor aquariumplanten waarvan er 5ml per 20l per maand gebruikt mag worden.

Zullen deze maatregelen mijn plantengroei helpen of moet ik nog iets anders doen ?

De plantjes die je noemt zijn niet de makkelijkste en hebben graag co2. Dus je hebt al een goede stap gemaakt.
ook hebben beiden graag veel licht. Vaak moeten planten in het begin wennen dus daar moet je ook wel rekening mee houden.
Met voldoende plantenvoeding moet het vast goed komen. Natuurlijk zijn er meer factiren zoals de no3 en de po4 maar als je niet tegen problemen momenteel aanloopt dan zou ik alles eerst mooi laten indraaien.

Erg bedankt voor de informatie ! 😀

Pogostemon helferi kan tot 1/2 maanden duren voor hij is aangepast aan je aquarium. Bij mij versmolten ze ook eerst in het begin en na 4 weken begonnen ze ineens aan te slaan. Super plant, maar heeft echt de tijd nodig om aan te passen.

Zonde dat je dit niet wist je had ze gewoon kunnen behouden!

Maar goed dat ik dit weet. Ik heb deze ook sinds kort en hou er nu rekening mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan