Wat is er nieuw

Vettige geelwitte aanslag

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
Toen ik mijn juwel binnenfilter schoonmaakte viel mij op dat de inlaat van het motortje bedekt was met een vettige geelwitte laag. Het leek wel een soort eiwitlaagje te zijn. Het zat alleen daar en ik heb het nog nooit eerder gezien. De vissen doen het goed, geen ziekte of uitval, de garnalen scharrelen vrolijk rond alleen wel een explosie van slakken. De laatste tijd voer ik wel spirulina en chlorella in poedervorm. Helaas bedacht ik me dat ik een foto had moeten maken nadat ik het schoongemaakt had dus helaas geen foto. Kan iemand me aan de hand van de beschrijving zeggen wat dit is en hoe die aanslag ontstaan is?
 
Ik heb dat ook wel eens. Wat het is weet ik niet. Misschien wat kalk uit het water?
 
Ik heb weleens een vettige witte aanslag op de zuignappen van de spraybar. Lijkt geen kwaad te kunnen maar wat het is dat weet ik zo ook niet.
 
Voeren jullie ook spirulina? Wat het ook nog kan zijn is misschien de watervlooien die ik fijnmaal en voer. Sinds kort doe ik dit vrij regelmatig (2 maal per week samen met spirulina), mij valt op dat ik sindsdien meer slakken heb, deze vette aanslag en alle sponzen van mijn filters zijn ook dichtgeslibd. Het filterhuis van mijn juwel zit ook bomvol slakken.
 
Ik voer geen spirulina dus. Ik denk dat je slakken het goed hebben gedaan op de sprulina.
 
Cedric dat is weer een slimme opmerking, ik ben al een jaar bezig met de hand te verwijderen, zelfs mijn anatome helena's kunnen het niet aan.
 
Het filterhuis van mijn juwel zit ook bomvol slakken.
Dus die slijm zijn dooie slakken.
 
Volgens mij is het gewoon een biofilm. En dat zijn nuttige bacteri�n.
 
Dat zou best eens kunnen Marcel. Bacterien gaan natuurlijk overal op proberen te nestelen.
 
Het is iig geen slijm, het ziet eruit of er een laagje reuzel opzit. Bertus waren het maar dode slakken, bij mij leven ze allemaal nog.
 
Ja nu je het zo zegt lijkt het ook op reuzel ja. Ik veeg het met eens sponsje er meestal wel af.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan