Wat is er nieuw

Via Gugeru hiernaartoe

Sanaphond

Member
Lid geworden
4 november 2021
Leeftijd
35
Hi mede aquaristen,

Mijn naam is Rinaldo, 32 lentes jong uit Brabant.
Inmiddels een jaar of 9 bezig in de aquariumhobby.

Mijn eerste bak was een Superfish 60L met maanvissen (wat achteraf een iets te ambitieuze keuze bleek)😅.
Bak verkeerd ingericht voor maanvissen, geen rekening gehouden met waterwaarden die bij de maanvissen aansluiten enz.
Deze bak toen omgebouwd voor waaierhandgarnalen wat ongeveer 2 jaar goed draaide totdat de combinatie rottende voedingsbodem en Planaria het einde voor deze bak betekenden. Veel fouten gemaakt met de bak en veel van die bak geleerd.

De huidige bak is een Rio 125 (daarnaast nog een 30L bakje voor planten en garnalenkweek).
Deze bak draait nu bijna 3 jaar probleemloos en ik ben tevreden met hoe de bak zich tot op heden ontwikkeld.
Voor het opstarten 6 weken uitgetrokken waarbij de eerste planten pas na een week zijn toegevoegd. De vissen die ik op dat moment in een ander aquarium had zitten heb ik na de 6 weken periode overgezet. Vanaf dat moment heeft het aquarium in een rustig tempo veranderingen doorgemaakt waarvan de foto's hieronder het resultaat weergeven.
De huidige bewoners omvatten glasgarnalen, Velvet Blue Neocaridina, Collisa Chuna, Whitefin Tetra, Corydora, Kuhli Loach, Marmerbijlzalmen, L117 en een Sewellia.
Er is een hoop wat ik kan vertellen over dit aquarium maar foto's zeggen meer dan woorden.

Zoals de titel al een beetje omschreef: ik was op zoek naar info en kwam hier terecht. In dit geval met betrekking tot (vloeibare) CO2. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er goede en slechte verhalen over. En bij het rondkijken op het forum kwam ik een aantal interessante onderwerpen tegen. 👍

Wel dat was mijn korte introductie. 😁

Sea you around,

image1.jpeg

image0 (1).jpeg
image1 (1).jpeg

image2 (1).jpeg

Laatst bewerkt:
Dank jullie. 😁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug