Wat is er nieuw

Vijver aanleggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Niekserr
  • Startdatum Startdatum
N

Niekserr

Guest
Hallo allemaal,

Ik ga zeer binnenkort weer een vijver aanleggen, maar dit keer bij mijn opa. Het wordt geen super grote vijver, maar nu zit ik nog met twee vragen..
Ik wil gaan voor PVC folie, dit omdat EPDM aan de dure kant is, is 0,5 mm voldoende of moet ik gaan voor 1 mm? Op de site van wildkamp staat namelijk dat 0,5 voldoende is en je alleen 1 mm nodig hebt voor grote vijvers. Wat raden jullie aan? 0,5 lijkt mij zelf wat dun.

En wat voor vissen zouden er in een kleine vijver kunnen? Ik schat dat de vijver max ongeveer 2 bij 1,5 meter wordt. Diepte wordt een meter. Wil graag een paar leuke opties voor hem klaar hebben voor hij er zelf 10 goudvissen in mikt 😛 .
Zat te denken aan goudritsels oid, maar ik weet niet of ik die vissen zo ergens kan vinden, bij intratuin zag ik ze laatst in ieder geval niet.
 
Leuk project Niek maar ik zou echt voor epdm gaan want is 10 keer duurzamer dan pvc hoor en makkelijker te bewerken.
Je hebt geen hele grote lap nodig en vaak hebben ze nog bij zaken die het hebben een rest van zo'n rol over waar ze weinig mee kunnen en kan je dat voor een prikkie krijgen bv.
 
Heb nog wel een polyester vijver in de tuin liggen, mag je dr uit komen halen, ongeveer de grote die je wokt hebben volgens mij, en t is niet zover van 'de Wieke'..
 
@John, ja ik weet dat het veel duurzamer is, maar ik weet niet of de vijver nog 15 jaar mee moet zeg maar 😛 .. En EPDM is soms gewoon 4 keer zo duur als PVC folie..

Fozzy zei:
Heb nog wel een polyester vijver in de tuin liggen, mag je dr uit komen halen, ongeveer de grote die je wokt hebben volgens mij, en t is niet zover van 'de Wieke'..

Zo'n vaste vijver bedoel je? Sorry, daar hebben we geen belang bij, we willen zelf vormgeven. Maar is idd niet erg ver 😛 .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan