Vijver Mauriceb


Ziet er goed uit, totaal foto'tje zou leuk zijn :)
 
Zo staat het er nu bij

IMG_20180430_140044.jpg
 
Oryzias latipes 11 st.
Mooie aanbieding 10 voor 45 euro

IMG_20180507_204854.jpg
 
Mooi!
,
 
Klopt het dat de witte visjes van jos aan de oude postweg komen? Zijn dit winterharde visjes?
 
nee ze komen bij de waterlelie uit Enschede, zijn oryzias latipes , rijstvisje, ja winterhard zo goed als .
 
Vandaag zetten de erythogasters af in het plantenfilter
 
Mooi werk!
 
Ik ook
 
Het wemelt van de jonge vis en spat spat helder
 
:foto::foto::foto::foto:
 
Het regent sorry haha
 
Wow Maurice dat ziet er zeer goed uit, kun je al zien van welk soort de jonge vissen zijn ?
 
Heel mooi zeg, echt een prachtige vijver en leuk al die jonge visjes. Ook het eerder filmpje dat ze uit je hand eten is leuk om te zien. Ik ga hopelijk met mijn buurvrouw samen een vijver maken dus dit is goede inspiratie.
 
Mooi!
 
Jonge vissen zijn notropis erythogaster
 
Mooie video Maurice en lekker druk ook;)
 
Bloeiend sterrekruid in de bak buiten.

IMG_20180612_163801.jpg
 
Jonge erythogaster in de vijver groeien hard ten opzichte van de kuip.
Maar zo heb ik er wel meer over straks
 
Heel leuk hoe je dat strandje gemaakt hebt in je vijver! Hoe hou jij dit (ondiep water) zo alg vrij? Ik plan dit jaar ook een vijver in en wens ook een deel strand te hebben om de vissen daar duidelijk te zien zwemmen. Echter bij de meeste vijvers zie ik bleke stenen of zand en alle ondiepe delen bealgen bij de eerste zon! Verder heb ik buitengewoon veel interesse in een gelijkaardig visbestand! Hoe was je ervaring met de paradijsvissen? Komen die elke keer goed de winter door?
 
zandstrand 9is gemaakt van filterzand,hou waterwaardes goed in de gaten en gebruik algasin van Colombo tegen draagalg en voeg bactoplus levende bacterien toe en daarmee krijg je dit resultaat.
de paradijsvissen doen het goed je ziet ze alleen erg slecht ik zie er maar 1 regelmatig zwemmen maar moeten er weet ik wel zeker 5 inzitten.
wil ze daarom ook binnen gaan houden ben er gewoon helemaal gek van dus wil ze houden en kweken.
ze worden max 5 jaar en kweken vanaf jaar of 2 dus heb je 3 kansen en dat is me nog niet gelukt dit zijn vissen die nu 2 zijn . vorige vissen wilden niet kweken, wel apart gehad in een kuip maar dat gaf geen resultaat.
je moet ze eigenlijk koud overwinteren om ze te kunnen laten paren dus das de moeilijkheid , ergens koud neerzetten en dan in het voorjaar binnen mee kweken.
uit de vijver vangen is bijna niet te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yov
 

Terug
Bovenaan