Wat is er nieuw

vijver van steigerhout

• Onderwerp starter Onderwerp starter tankchampion
  • Startdatum Startdatum
T

tankchampion

Guest
hallo allen,

ik heb nu dus een groot, gapend gat met natuurlijke vormen met een omtrek van 13,6 meter en een diepte van 1 meter. ik wil heel graag mijn koivijver wat hoger ivm de minimale diepte van 1,5 en voetballende kinderen. ik wilde dit eerst met sandwichpanelen doen, maar die zijn erg duur. ik kreeg een idee om dit met steigerhout te doen, maar dat rot volgens mij erg snel weg. misschien wordt het beter als je het in de lak zet ofzo? en heb ik nog iets van u profiel nodig? is damwand hier misschien wat beter voor? mijn koivijver wordt een bijna zelfvoorzienend systeem volgens het freek vogel principe(erg leuk) maar dan met iets meer afgeschermde plant-gebieden.

alvast bedankt,

rens van breukelen

tankchampion zei:
maar dan met iets meer afgeschermde plant-gebieden.

rens van breukelen

Waarom afgeschermde gebieden?
Als je hem goed volplant dan doen ze niks met de planten hoor 😉
Erwin2 heeft een hele mooie "Freek vogel" koivijver!

Ps. sorry ik kan een antwoord geven op de vraag over het hout.

het rotten van steigerhout zal meevallen, op/bij de bouw ligt immers ook altijd buiten door weer en wind, maar extra beitsen is natuurlijk altijd beter.

@iloveanimals: de afgeschermde gebieden is meer omdat ik de koi anders niet kan zien. op de foto's van freek vogel moet je echt je best doen om koi te zien.
ik heb het even gevraagt aan een iemand die klust, en die zei dat het vrij ruw is en dat het splijt door schroeven. dat kan vast niet goed zijn voor het zeil

rens

schroeven in hout moet je gewoon even voorboren met een kleiner boortje dan je schroef dik is, dan geen probleem, had die klusser kunnen weten denk ik

caddyladdy zei:
schroeven in hout moet je gewoon even voorboren met een kleiner boortje dan je schroef dik is, dan geen probleem, had die klusser kunnen weten denk ik

En als hij dat niet wist dan zou ik hem zeker geen vijver laten bouwen 😉 😀

Ik geloof dat ik het met zgn. slotbouten zou doen, en dan de kop aan de binnenzijde en de moer met een plaat erachter aan de buitenzijde. Heb vorig jaar zelf een picknicktafel gemaakt van steigerhout, goed in de beits gezet. Maar de planken van het blad met schroeven vastgezet van onderaf. En dit is gaan trekken zodat 1 vd planken krom is en de schroef er bijna uitgetrokken is. Dus ga ik binnenkort even naar de gamma voor slotbouten en maak het blad even op ieuw vast daarmee.

hoi,

bedankt voor de reactie's. ik heb gekozen voor sandwichpanelen(goedkoop en makkelijk hanteerbaar). mijn vijver heeft natuurlijke vormen, want dat staat echt veel mooier. maar kan je de sandwichpanelen buigen of in hoeken plaatsen? iemand ervaring hiermee? boven + onder komt waarschijnlijk alu u-profiel. alvast bedankt,

rens

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan