Wat is er nieuw

Vijver van Tomansky

tomansky

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2011
Website
vissenpraat.wordpress.com
Naast mijn binnen aquaria heb ik ook nog wat buiten water 🙂

Hierbij wat foto's

Overzichtje:
263685tomansky_0_82_img_1345.jpg

Jonge elritsen:
194373tomansky_0_82_img_1346.jpg

216827tomansky_0_82_img_1347.jpg

669675tomansky_0_82_img_1348.jpg

949125tomansky_0_82_img_1349.jpg

Mijn goudvissen (mr big is rond de 30cm, daarom horen ze dus niet in een kom)
627173tomansky_0_82_img_1355.jpg

Totaaltje
842681tomansky_0_82_img_1356.jpg

Dat ziet er uiterst verzorgd uit, keurig.

Welke filtering gebruik je? Uv?? Ozon?

Mag je trots op zijn prachtig, uniek.

Een mooie minimalistische tuin zoals die erg in de mode kwam zo rond het jaar 2000. Wel is het erg plat en mis ik hoogte en diepte. In de 2 verhoogte bakken vooraan zou ik een vorm snoei boompje zetten zoals onderstaande afbeelding. Je tuin zal dan veel meer diepte krijgen en "spannender" zijn.

7IPTk47kqNgPyXlMC4Jmi9Y3ucNP_ihA.jpeg

Mondeo zei:
Welke filtering gebruik je? Uv?? Ozon?

In mijn filter zit een UV lamp. Water is mooi helder en er groeit enkel draadalg in de vijver. Hij draait nog geen jaar dus het hele natuurlijke proces moet nog op gang komen.

mooie vijver hoor.

Hoelang had je de elritsen voordat ze jongen kregen?

Rikkert zei:
mooie vijver hoor.

Hoelang had je de elritsen voordat ze jongen kregen?

Na een paar weken zag ik er al een stel continu bij de buizen van de waterterugvoer zwemmen. Op internet las ik dat het gedrag hoort bij de voortplanting en het paren. Een aantal weken later zag ik heel de vijver vol mijn jonge vis zitten.

Ik ben benieuwd hoeveel er overblijven na de winter. Ik twijferl nog of ik er een aantal binnen laat overwinteren.

leuk hoor.
Ik heb ze zelf ook en vind het geweldige visjes.

Mijn commentaar over je tuin was positief bedoeld. ik heb zelf een gehele opleiding in het ontwerpen en aanleggen gehad En het gemis van diepte en hoogte van deze tuin was gelijk iets wat opviel.

Dergelijke vormsnoeiboompjes zijn trouwens niet goedkoop. Omdat het ook vaak Italiaanse import is.

Mooie vijver, maar heb je geen last van katten/reigers?

tomansky zei:
Water is mooi helder en er groeit enkel draadalg in de vijver. Hij draait nog geen jaar dus het hele natuurlijke proces moet nog op gang komen.

Ik zou zeggen; gooi er meer snelgroeiende zuurstofplanten in. Helpt echt enorm.. Vijvertje hier is helemaal helder en draait misschien net een paar maandjes... Was ��n keer wat groen, wat ik binnen een paar dagen weer weg heb gewerkt door meer planten.

En zoals al meer mensen hebben gezegd; je vijvertjes zien er uiterst verzorgd uit.

Lol, gevangen in een bakkie ? 😛

Mooie beessies! Ik weet niet of je aan verkoop doet...? Ik moet er eigenlijk nog een keer wat hebben voor mn opa, die heeft een bakje van 1X1 meter. Dus elritsen zijn denk ik een goede keuze.

Wat een mooie kleintjes zeg 😀

Naast de vele nieuwe elritsen heb ik vandaag deze jongen gevangen.

Is dit een eerste jonge goudvis in mijn vijver?

397794tomansky_0_82_img_8773.jpg

Wie helpt? 🙂

Jazeker. Gefeliciteerd. 🙂

heb er ook nog wat, maar ben er niet blij mee, meegekomen met waterplanten

Even een update van mij vijver fotoalbum. Ik heb een tweetal shubunkin vissen toegevoegd. Elritsen zijn de winter goed doorgekomen en de grootste elritsen zijn alweer bezig om de volgende lading jonge te produceren.

531381tomansky_0_82_img_1406.jpg

114672tomansky_0_82_img_1412.jpg

146163tomansky_0_82_img_1417.jpg

666343tomansky_0_82_img_1418.jpg

787774tomansky_0_82_img_1423.jpg

874669tomansky_0_82_img_1426.jpg

Amai, heel mooie vijver :petjeaf:

Zojuist de laatst 3 ruitvlekzalmen gevangen. Ze zitten nu alle 10 in een apart gedeelte van mijn vijver.

Voor dat ik de laatste 3 erbij heb gedaan heb ik wat foto's genomen.

454966tomansky_0_82_img_1484.jpg

119154tomansky_0_82_img_1487.jpg

825424tomansky_0_82_img_1490.jpg

Prachtige vijver :thumbs:
Mooi die Ruitenvlekzalmen, wrs kweken die ook wel goed buiten. Zie je ze goed en zwemmen ze bovenin?

@panchax: momenteel scholen ze samen rond de pomp 🙂 ze moeten nog wel wennen denk ik. Ze zijn wel schuwer dan bijv. de guppen die ik er vorig jaar in had. Die zwommen mooi de hele bak door.

Hier zitten ze in:

299955tomansky_0_82_img_1497.jpg

631358tomansky_0_82_img_1495.jpg

De bak loop door onder de bank, en daar ligt een pomp in die het via een filter terug naar de vijver pompt. De bak zal ongeveer 400 liter bevatten:
251487tomansky_0_82_img_1496.jpg

Mooi gedaan zo en hebben wel ruimte genoeg.
Ik heb niet echt ervaring met ze, maar ben wel benieuwd. Zullen nog moeten wennen wrs.
Misschien wat drijvers erbij. Mijn vissen schrikken vaak van schaduwen, sta je uit de zon dan komen ze wel tevoorschijn.. 🙂

Mooie vijver! Ook mooie visjes!

Ik was net bezig om bladeren uit mijn vijver te vissen met een schepnet, toen ik een kleine vis zag in mijn net. Het ziet eruit als een jonge Shubunkin. Wat ook wel kan aangezien ik vorige zomer 2 van deze vissen van iemand over heb genomen en los gelaten heb in mijn vijver.

Echter lijkt de vis niet helemaal in orde... hij zwom erg traag toen ik hem vrij liet en een maal in een bak met water lag hij meer op de bodem dan dat hij zwom.

De Shubunkin's die ik heb zijn sluier varianten. Wie kan er zeggen wat deze vis heeft en wat ik er mee aan moet?

_mg_5751.jpg

_mg_5754.jpg

_mg_5755.jpg

Hij ziet er niet echt lekker uit, zijn kieuwen zijn ook erg lichtroze..
Misschien een 'miskweekje' of last van wat parasietjes ofzo..

Dat is een jonge shubunkin idd. Misschien verzwakt door de kou? Probeer hem wat eten te geven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan