Wat is er nieuw

Vijver voor Chinese moren en zwarte telescoop (die ondertussen goudkleurig geworden is)

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
In mijn Juwel bevinden zich nu 3 jonge sluierstaarten van ongeveer 10cm lang. Ze delen dit aquarium met 1 jonge pleco, ook van 10cm lang, en 6 corydoras panda.

Op dit ogenblik zijn er nog geen problemen met de vissen onderling maar als het ooit zal ik ze moeten verhuizen en ik heb al 2 nieuwe thuisvijvers voor hen.

De ene vijver is 25mx2m en 60cm diep ingegraven, daarin bevinden zich reeds ko�en etc...
De andere vijver is 5m op 2,5m en 1m diep. Opgebouwd.

Zijn deze sluiers bestand tegen onze winters en kunnen ze samen gehouden worden in een vijver met andere koudwatervissen zoals ko�en etc... ?

Dat gaat prima. Wen ze wel voorzichtig over.

Sluierstaarten en koi gaat prima samen. Alleen nu lees ik dat de koi in een vijver zitten van 25 meter (superlengte, perfect) bij 2 meter (prima) bij 60cm diep (veel te ondiep voor koi). De lengte en breedte van de vijver zijn perfect voor koi, alleen de diepte is veel te ondiep voor een vis die zelf al zo'n 20 cm hoog wordt.

Mijn keuze ligt eigenlijk al vast en het zal het 5x2,5m vijvertje zijn omdat die 1m diep is. Daarin zitten nu enkele gewone goudvissen.

Goede keuze!

Rikkert zei:
Alleen nu lees ik dat de koi in een vijver zitten van 25 meter (superlengte, perfect) bij 2 meter (prima) bij 60cm diep (veel te ondiep voor koi). De lengte en breedte van de vijver zijn perfect voor koi, alleen de diepte is veel te ondiep voor een vis die zelf al zo'n 20 cm hoog wordt.

Echt zo'n showbak. Zou willen dat ik er de ruimte voor had, daar niet van 🙂

In die 25m bak zitten geen koien, had me vergist 🙂
Het zijn gewoon groot uitgevallen goudvissen.
Graskarpers en een soort steur zou er ook inzitten maar daar geloof ik niet veel van.

Tis in den hof van nen architect, die mannen hebben poen genoeg 🙂

Mijn voorkeur voor de 1m bak is omdat tijdens eventuele strenge winterdagen de vissen toch iets meer beschut zitten tegen de kou en ook al omdat ik die mens bijna wekelijks zie en af en toe met hem eens op whisky tasting ga, dan word ik eens gefilterd over turf 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan