Wat is er nieuw

Vijverbeluchting

Mark.

New member
Lid geworden
8 juni 2024
Leeftijd
55
Hallo,

ik wil extra zuurstof in mijn vijver krijgen en dus op zoek naar een vijverbeluchter. Het gaat hier over een kleine vijver van zo een 2400 liter met vissen. Bijvoorbeeld PondoAir Set 200 gevonden (merk Pontec). Lijkt me op het eerste zicht een goede oplossing. Ik wil dit plaatsen buiten dus dit toestel moeten tegen alle weersomstandigheden kunnen. De PondoAir heeft beschermingsklasse IP44. Is dit voldoende ? Zoniet, wat zijn de alternatieven ? Bedankt voor jullie input.

Ik heb zelf de Superfish Pond Air Kit 1, met dezelfde beschermklasse, maar hier heeft die voor kortsluiting gezorgd na een heftige bui. Ik heb dit zelf opgelost door een nieuwe op een plank te leggen en af te dekken met een dakpan. Dus mocht je dit kunnen doen, zou ik dat ook zeker doen. En daarbij weet ik niet hoe lang de luchtslangen zijn die bij jouw voorbeeld zitten, maar in principe kan ik hem zelfs ergens binnen zetten, misschien voor jou ook een oplossing/idee?

Binnen zetten is geen optie. Afdekken is dus de boodschap. Bedankt voor de tip. 👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan