Nou, spannend , tja laten we het bijzonder noemen

. Ik werk al een aantal maanden thuis, aangezien mijn aquarium naast mijn bureau staat heb ik het genoegen gehad om mijn kreeft zo'n 12 uur per dag te kunnen observeren. Het valt me op dat ze echt puur op de bodem leeft en vrijwel nooit op de decoratie klimt. In ieder geval niet hoog. Ze zit een paar uur op een mooi beschut plekje, loopt af en toe eens een rondje door de bak, bedreigd mij weer eens met opgeheven scharen etc. Aangezien er op wat garnalen na geen dieren in de bak zitten geeft dat natuurlijk een prachtige optie om de waterhoogte wat te verlagen en een kruising tussen een paludarium en vivarium te maken. En ja, als je dan een paludarium filmpje van serpadesign op youtube bekijkt ben je verkocht.
Het idee is tot nu toe om een lavastenen achterwand te maken. Dragonstone was leuker geweest maar mijn vriendin vindt t aquarium al duur zat. Heeft ze stiekem ook wel gelijk in, een meterbak vullen met dragonstone is een duur grapje. De vijvermandjes worden op een aantal gestapelde stenen (met daaronder verstopplaatsen en spannende gangetjes voor de kreeft) geplaatst zodat er landgedeeltes ontstaan. Aan de buitenkant lijm ik aan de zichtkanten lavasteen tegen de mandjes. Vanbinnen worden de mandjes bekleed met worteldoek en gevuld met substraat + voedingscapsule. De droge en natte gedeelten worden gekoppeld door boven water "overhangende takken " uit de achterwand. Ik heb wel een lage bak (30 cm), dus 15 cm water en 15 cm voor de plantjes, afgedekt met een plexiglas plaat.
Zou dat wat kunnen worden?