Vijvertje van Guppie82


Waar je ook voor moet oppassen met kinderen, dat is dat er nogal wat moerasplanten giftig zijn.
Zet iig geen giftige planten als kinderen niet voldoende groot zijn om te beseffen dat men niets zomaar in hun mondje mogen steken.
 
Bedankt voor alle vast goed bedoelde tips, maar t is echt 100% kind veilig. We zouden nooit op welke manier dan ook risico nemen dat onze kleine wat zou kunnen overkomen hiermee.
Zou t fijn vinden als ik mezelf daar niet telkens over hoef te verdedigen.
 
Je hoeft je zeker niet te verdedigen,mag de bedoeling niet zijn, moest dit zo overkomen, dan heb je mijn excuses :)
heb enkel advies willen geven, als dit niet gewenst is oke, dan antwoord ik niet meer.

succes met je vijver :)
 
Die van de vijverplanten was zeker een goede tip Luc, daarvoor bedankt. Maar het gaas is in onze ogen echt veilig...
 
n1YzcRL0QFIwsFYBN0jXE-rRuTiGnI6o.jpeg


Vandaag zijn we begonnen met de waterval,
 
Is dat behandeld hout? Bv met wolman zouten? dan zou ik het niet voor dat doel gebruiken.
 
T is oud hout, wat we al eeder in de tuin gebruikt hebben... Gewoon ge�mpregneerd geloof ik. Maargoed maakt niet echt uit, het water komt niet in contact met het hout, ondertussen is er vijverfolie over gespannen.
 
Als het niet in contact kan komen met het water dan is het goed.
 
Leuk projectje, ik begrijp heel goed dat je dat betonhaas hebt gedaan. Zit zelf met een vijverplan en ergens in de korte toekomst kinderplannen.
Eerder werd hier iets aangehaald over insectenlokkende planten, kunnen daar voorbeelden aan toegevoegd worden?
En inderdaad een winter hebben we tot nog toe niet gehad he.
Je watervalsysteem lijkt me ook wel top, benieuwd om daar de uitvoering van te zien.
 
Bedankt! Ik ben zelf ook wel benieuwd of er meer mensen mooie planten namen/plaatjes heeft voor in en rondom de vijver!

@Botia, nee t is allemaal folie. Zal morgen nog een foto nemen van hoe hij nu is.
 
Ziet er gaaf uit hoor!
Ik ga mijn vijver ook als het iets warmer is opknappen!! ;)
 
Bedankt visser1997!

kML8YLvYvtalRVakt1YAhesSPLExQrbi.jpeg

Hier de foto van het "eindresultaat", natuurlijk word ie nog gevuld met wat grint, plantjes en stenen enz. Maar eest moet er nog een fundering onder zodat ie goed waterpas staat.



kML8YLvYvtalRVakt1YAhesSPLExQrbi.jpeg

En nog een totaalplaatje :). Het water begint eindelijk helder te worden.. Kan zo niet wachten tot het voorjaar! Dan kan ik verder de boel beplanten :)
 
De waterval staat op zn plek en is aangesloten :
http://youtu.be/JtaOvjmZy34

Nu moet ie nog verder "aangekleed" worden natuurlijk, met wat grind en planten. En der moet nog een deksel op boven t filter
 
Vet hoor.
Ik blijf het zeker volgen. ;)
 

Terug
Bovenaan