Vin afgescheurd?


N

Nymeria

Guest
Gisteren heb ik mijn A. Cacatuoides opgehaald, en ik kom er vanochtend achter dat bij de man 1 van de 2 borstvinnen ontbreekt (afgescheurd?). Er zit alleen nog een stompje. Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand enig idee of dat nog aan gaat groeien? Of heb ik een geamputeerde vis gekocht?

Hij is nog wat verlegen, dus kan helaas nog niet echt een duidelijke foto van hem maken.

Alvast bedankt!
 
Foto is idd wel handig. Het kan dmv een vechtpartijtje weg zijn of door een infectie.

Zijn de rest van de vinnen ook gehavend?
Uit wat voor bak kwam het beestje?
Zit op de plek van de vin ook wat pluizigs/witte aanslag?

Vissen hebben een relatief goed herstel vermogen, maar als het echt weg is wordt.het niet meer hersteld, iig geen 100%
 
Zolang er nog een stompje vin zit en het niet tgv een ziekte is heb je dikke kans dat het teruggroeit.
 
Het beestje kwam uit de winkel en zat in een bak met meerdere vissen. Afgezien van het feit dat ze wat gestresst leken, zag ik daar geen gekke dingen. Er zit geen witte aanslag op en de andere vinnen zijn volledig intact. Er zit nog wel een stompje.

Ik mocht van de verkoper zelf een man kiezen, degene die ik koos was de grootste, maar had een scheur in zijn rugvin. De verkoper gaf toen aan dat hij ook andere mannen had en ving een willekeurige man uit de bak. Ik had toen nog niet gezien dat het beestje een vin miste.

Beetje jammer dat de intentie van de verkoper om me geen beschadigde vis te verkopen, juist heeft gezorgd dat ik nu alsnog een beschadigde vis heb.

Achja, hebben we gelijk een naam: Stompie. Even aankijken dan maar.

Bedankt alvast voor de reacties, ik ga morgen even kijken of ik hem nog op de foto kan krijgen!
 

Terug
Bovenaan