Vin bacterie?


Tukkerunited

Member
Lid geworden
23 november 2020
Berichten
21
Leeftijd
32
Dag ,

Onze guppy is afgelopen weekend een stuk van zijn vin kwijt geraakt, gisteren heb ik het aquarium helemaal verschoond alleen sinds vanochtend zitten er witte pluisjes op de vin. Zal dit een bacterie zijn? Kan ik hier iets tegen doen ?

Groet stefan
 

Bijlagen

  • IMG-20201123-WA0010.jpg
    IMG-20201123-WA0010.jpg
    40.2 KB · Weergaven: 46
Ik vermoed iets van schimmel maar de foto is vrij onduidelijk.
 
Hierbij nog een foto.
 

Bijlagen

  • IMG-20201123-WA0011.jpg
    IMG-20201123-WA0011.jpg
    48.3 KB · Weergaven: 57
  • IMG-20201123-WA0011.jpg
    IMG-20201123-WA0011.jpg
    48.3 KB · Weergaven: 47
Was al aan het typen maar zie net je update. Ja dat is schimmel, duidelijke pluizige massa. Er zijn verschillende middeltjes voor. O.a. Colombo Femsee en Sera Mycopur. Esha2000 wordt ook wel is genoemd maar schijnt veel resistentie tegen te zijn, vooral bij bacteriën, bij schimmel weet ik het niet maar zou ik niet gokken. Verder zijn er nog wel wat andere middeltjes. Evt kan je nog Voogle gebruiken ter ondersteuning. Voogle stimuleert het immuunsysteem van de vis. Tis namelijk al een aardige pluis dus denk dat je er met Voogle alleen niet gaat komen.

Schimmel is meestal secundair en er heeft zich waarschijnlijk een verwonding voorgedaan waar de schimmel zich in heeft genesteld. Bij voorkeur zou ik de vis apart zetten indien dit mogelijk is en anders moet je opletten of de bovenstaande middelen niet je filtercultuur kunnen aantasten. Mocht het niet overgaan en de vis steeds meer bedekt raken zul je evt tot euthanasie over moeten gaan. Succes.

Gr
Stefan
 

Terug
Bovenaan