Wat is er nieuw

Vinrot bij Normani’s

axel13

Well-known member
Lid geworden
24 februari 2013
Hallo,
Opnieuw slaat het noodlot toe…
Ondanks alle pogingen de opstart van men nieuwe West-Afrika aquarium te laten slagen opnieuw een serieuze tegenvaller… .

Sinds pakweg 2 weken te maken met vinrot bij men school Poropanchax Normani.
Alsook één exemplaar met een witte vlek ter hoogte van de rechter vin (vermoed ook een soort schimmel?).
Ik heb 1,5 week geleden al een kuur esha2000+EXIT gedaan.
Heb dan zaterdag nog eens 30% ververst en aangezien er nog geen verbetering was nog een kuur gedaan met enkel esha2000.

Gisteren heb ik er men eerste vis aan verloren… maar als dit zo door gaat vrees ik men hele school te verliezen…

Hopelijk weet iemand raad…?

Men huidige waarden:
FACAD045-F161-4F38-8A79-8CA4E47BA6CD.png

Ik heb goedde ervaringen met esha 2000 tegen vinrot én schimmel. Ik heb totaal geen problemen ondervonden bij 2 keer achter elkaar de behandeling doen met een waterwissel tussendoor dus ik denk dat dat de moeite waard is. Na 4 dagen moet je zeker effect gaan zien

esha2000 helpt zowiezo niet, volgens d efabrikant overal inzetbaar voor maar inmiddels is dat allang achterhaald

esha2000 helpt zowiezo niet, volgens d efabrikant overal inzetbaar voor maar inmiddels is dat allang achterhaald
Dan zouden de verbeteringen die ik gezien heb na 6 dagen behandelen zijn omdat ik juist geen waterwissel doe voor 6 dagen of omdat ik een goeie waterwissel doe voor de start van de behandeling maar ik heb er aardig wat schimmels mee weg gekregen in iedergeval! Plus ik merk dat mn vissen minder gestressed zijn en hun vinnen helemaal willen spreiden terwijl ze er doorheen zwemmen. Als of ze zichzelf een keer goed willen wassen met dat spul. En na het toevoegen zwemmen de vissen weer met hun vinnen gespreid terwijl ze daarvoor allemaal op de bodem hangen met platte vinnen. Dus ik ervaar andere dingen dan dat je begrepen hebt. Kan je aantonen dat het achterhaald is?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan