Wat is er nieuw

Vinrot, hoe lang behandelen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter J66
  • Startdatum Startdatum
J

J66

Guest
ik heb een zeker zieke vis plus een misschien zieke vis apart gezet en behandeld met Bactopur voor 3 dagen (eerste en derde dag toegediend. De vissen leven nog en lijken redelijk fit. Bewegen normaal etc. nu de 4de dag heb ik de dieren teruggeplaatst in het aquarium.

Maar, hoe kan ik nu zien dat de vis weer in orde is? de vin is niet verder weggerot maar ook niet aangegroeid en ben bang de andere vissen aan te steken. Waren 4 dagen voldoende of had ik de vis beter langer apart moeten houden na de kuur?

Als ik een vis met vinrot heb behandeling ik altijd 3 tot 6 dagen, afhankelijk van de ernst en de conditie van de vis. Maar ik hou hem wel altijd een week of 2 apart. In elk geval tot ik weer aangroei van de vinnen zie.

Niet duidelijk witte rand, moeilijk te zien.. Ziet er gewoon vooral gehavend uit.. Misschoen wat korreltjes wit nog. Misschien idd toch beter ff apart.. De pest is dat ik geen goede opvang heb. Ik gebruik een flinke kom voor de quarantaine en hier hangt luchtslangetje in.. Ik wil ze hier niet te lang laten zitten maar het moet naar even dank.

als gebruiksaanwijzing behandeling voor schrijft van 3 dagen is dat genoeg. Als het stil staat is de bacterie dood anders zouden er nog stukken verdwijnen. Vissen in aquarium beter voor herstel van de vis. Moet weer aansterken na de kuur en beste in goede omstandigheden houden. In kom met alleen zuurstofpompje krijg je gauw slechte waterwaardes wat de vis nu even niet kan gebruiken.

Wel in de gaten houden dat vinnen niet verder weg rotten dan nog een 3 dagen herhalen. Ook andere vissen in de gaten houden het ene soort vis laat eerder wat zien dan de ander. DWZ kunnen nog vissen in rond zwemmen die de bacterie bij zich dragen waar je pas later wat aan zie.

Oef, vernietigen vind ik best lastig omdat hij nu nog goed rondzwemt. de vis is toch een vrouwelijke gup? had vandaag trouwens een dode platy? vanuit het niets lijkt het. zwom gisteren nog vrolijk rond. mijn waterwaarden zijn allemaal binnen de grenzen. amonia/nitriet/nitraat/ph. ik ga de bak goed monitoren. vooralsnog zie ik geen verdachte vissen, voor zover ik dit kan inschatten.

oeps wat hier gebeurt is weet ik niet maar mijn bericht hoort hier niet thuis :sorry:
sorry hier voor
als het bij een vis blijft en deze er weer gezond is lekker laten gaan
wel zoals je zegt de boel goed in de gaten houden
wat de dode platy betreft komt wel vaker voor de echte rede :S
maar begrijp je connectie naar je eerdere probleem hoeft er niet meet te maken te hebben

Okay gelukkig, waar is jouw originele bericht gebleven? ik kan zelf niet verwijderen volgens mij? is deze weg gemodereerd?
bedankt voor je reaktie!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan