Vis aan de ene kant blind? Of gewoon iets anders


V

VidstoGlory

Guest
Hallo, ik heb vorige week een golden Molly gehaald dat ineens een grijs oog heeft. Heb vandaag het water ververst en de nitriet opgemeten en dat was gewoon goed. Ik plaats zo een foto
 
image.jpg
 
Hoelang draait de bak nu al? Klopt het dat de vis vrij mager is of lijkt dat op de foto zo? Eet de vis wel goed en is die ook actief en zijn er medebewoners en hoe gedragen deze zich?
 
Hoelang draait de bak nu al? Klopt het dat de vis vrij mager is of lijkt dat op de foto zo? Eet de vis wel goed en is die ook actief en zijn er medebewoners en hoe gedragen deze zich?
Bak draait best lang nu al weet niet precies. Niet mager dat lijkt zo (is ook nog een kleintje). Eet goed en medebewoners laten hem gewoon met rust
 
Ik lees op internet een cloudy eye en dat het komt omdat je waterkwaliteit te slecht is maar dat kan het dan denk het niet zijn want mijn water was goed volgens de teststrips dan
 
Daar moet je mee uitkijken want strips zijn erg onbetrouwbaar en als het kan moet je het water met druppels testen of laten testen. Hoe groot is de bak en wat zijn de medebewoners?
 
Daar moet je mee uitkijken want strips zijn erg onbetrouwbaar en als het kan moet je het water met druppels testen of laten testen. Hoe groot is de bak en wat zijn de medebewoners?
Vrij druk ik weet het zelf ook: Siamese kempvis, ramirezi, 9 kardinaaltjes, 2 rili garnaaltjes (die nog allebei leven) 2 algeneters. Volgens mij 50l maar weet niet zeker, ik doe om de week een bacteriebloei en geef ze 2-3x per week eten en de algeneters 1x per week
 
Volgens mij draait het nu 5 weken en er is nog een ruzie tussen elke vis ontstaan. Ook niet met de betta en de cichlide
 
Je kunt sowieso wel een flinke waterwissel doen.
Hoe vaak en hoeveel ververs je normaal?
 
Je kunt sowieso wel een flinke waterwissel doen.
Hoe vaak en hoeveel ververs je normaal?
Zegt u dit trouwens omdat het troebel eruit ziet? Als dat zo is dan lijkt het maar zo er zit gewoon een oude lamp in die wil ik nog een keer vervangen
 
Je hebt een behoorlijk bestand dus ik zou spwiese elke week verversen.
Weet niet wat jij onder 'best veel' en 'wat minder' verstaat :)
Zegt u dit trouwens omdat het troebel eruit ziet? Als dat zo is dan lijkt het maar zo er zit gewoon een oude lamp in die wil ik nog een keer vervangen
Eerste en makkelijkste als er iets mis lijkt te zijn met (één van) je bewoners is een grote waterverversing. Zeg niet dat het helpt maar kan normaal gesproken ook geen kwaad naar mijn mening.
 
Je hebt een behoorlijk bestand dus ik zou spwiese elke week verversen.
Weet niet wat jij onder 'best veel' en 'wat minder' verstaat :)

Eerste en makkelijkste als er iets mis lijkt te zijn met (één van) je bewoners is een grote waterverversing. Zeg niet dat het helpt maar kan normaal gesproken ook geen kwaad naar mijn mening.
Best veel denk ik wel de helft, wat minder 15% ofzo
 
En oh ja ik heb een kardinaal die heeft EEN witte stip op zijn bovenvinnetje is dit gelijk de witte stip (zo ja heb ik dat spul al want mijn kempvis had dat ook en is nu weg)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    49 KB · Weergaven: 66
Ik geloof niet dat dit witte stip is maar ik ben geen kenner van visziektes.
 
Is dit goed? Zn rugje wordt nu ook wit
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    69.6 KB · Weergaven: 63
Eerst maar een een week flink je aquarium grote delen verversen doe om de dag of om de 2 dagen 50% verversen. Vers water beetje zelfde temperatuur. Niet te koud dit triggerd stip. Afhevelen al waaierend boven je bodem.

Heb je onlangs ook nog je filter/bodem schoon gemaakt?

Visjes gaan meer slijmhuid aan maken als watertje niet goed is. Dit ziet er uit als wat dikkere plekken witachtig. Het is in ieder geval geen stip. De strips waar je mee test zijn niet erg betrouwbaar.

Kun je foto totaaltje van je aquarium maken.?
 
Eerst maar een een week flink je aquarium grote delen verversen doe om de dag of om de 2 dagen 50% verversen. Vers water beetje zelfde temperatuur. Niet te koud dit triggerd stip. Afhevelen al waaierend boven je bodem.

Heb je onlangs ook nog je filter/bodem schoon gemaakt?

Visjes gaan meer slijmhuid aan maken als watertje niet goed is. Dit ziet er uit als wat dikkere plekken witachtig. Het is in ieder geval geen stip. De strips waar je mee test zijn niet erg betrouwbaar.

Kun je foto totaaltje van je aquarium maken.?
image.jpg
 
Mooie Betta.

Je weet over biologisch evenwicht van aquarium en hoe en wat filter schoon maken? Je heb bacterieen nodig die je waterwaardes laag houden. Vervuiling omzetten. Als je filter ga schoonmaken dan gaan er wat bacterieen dood en bij te goed schoon maken heel veel zodat je watertje oploopt en dat vinden vissen niet fijn. Bacterie aangroei duurt lang z on 3 tot 4 weken!!

In water zit niets belangrijks/nuttigs dus nooit te bang wezen om te verversen. Dit bevat alleen maar veel ellende. Bij afhevelen van water al waaierend over je bodem omdat daar de meeste ellende ligt. Vers water beetje dezelfde temperatuur als aquarium erin doen. Hele koude verversingen kunnen stip triggeren.

Betta is gevoelig visje en hou je aquarium lekker fris en ververs regelmatig.

Ieder visje heeft zijn eigen optimale omstandigheden nodig zodat vis happy is en geen stress heeft. Sommige soortjes geven stress bij elkaar. Wil niet zeggen dat ze vechten maar gaat om terratorium. Rustige visje hebben hekel aan stress kipjes om zich heen.

Ik heb niet veel verstand van vis soortjes an sich dus ik verwacht dat er nog wat meer forum leden gaan reageren of de combi Betta en neon goed is en ik denk dat je nog wat drijfplanten voor de Betta nodig heb. Elke aankoop van visjes kun je checken op forum als dit een goed idee is of ze samen kunnen. Niet uitgaan dat eel LFS er verstand van hebben want die willen je zoveel mogelijk verkopen.

Ik zie geen stip. Bij onraad ga je eerst altijd even goed verversen en afwachten wat er gebeurd. Tenzij iets overduidelijk is maar bij twijfel posten.

Tetra houden ook van schoon water en vertonen vaak wat witte plekken. Stip ziet er uit als hele fijne spikkels zout korrels die op de slijmhuid van vis ligt.

Als je medicatie wil gaan gebruiken eerst af checken wat het is en wat je beste kunt gebruiken. Veel medicatie heeft gevolgen voor vis en aquarium. Er is niet 1 flesje die alle soorten van ellende oplost dus moet je iets gebruiken wat gericht is op wat de vis heeft. een wormenmiddel dood geen parasieten, een parasieten middel dood geen bacterie etc.
 
Zie nu dat je meerdere topics heb uitstaan. Beter in 1 post blijven dan zien we verbanden.

Niet in je bodem gaan woelen met schoonmaakbeurt en niet je filter gaan schoonmaken!!!

Lees wat info over hoe je filter doe dit doe je zo weinig mogelijk. Boven bodem afhevelen maar niet in gaan zitten wroeten elke keer.

succes
 
Het grijze oog is weg alleen mijn tetra overleefd het denk ik niet, hij/zij zwom verticaal tegen mijn plant aan en nu zwemt ie niet meer maar zweeft ie gewoon door het water
 

Bijlagen

  • 59561452199__02F88D1A-1293-4E15-8E6F-70D14599B089.MOV
    293.9 KB
Blijft hele tijd op de zelfde plek
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    63.6 KB · Weergaven: 54

Terug
Bovenaan