Vis al een tijd zwanger?

D

DaBass1996

Guest
Hallo allemaal,

Sinds begin maart ben ik in de trotse bezitter van mijn eerste tropische aquarium. Hierin zitten ook 2 golden mollies, 1 mannetje en 1 vrouwtje. Bij aankoop zag de jongedame er als volgt uit:
Screenshot_20200507-230604_Photos.jpg

Na een paar weken begon ze op te zwellen, en alle tekenen wezen erop dat ze zwanger zou zijn. Dit zou eind maart begin april op beginnen te vallen. Nu ziet ze er inmiddels zo uit:
20200507_230251.jpg

De gele kleur word wat valer en we zijn haar al een tijdje kwijt geweest (paar weken veel verstoppen). Nu zwemt ze weer rond, maar de buik blijft. Volgens alle gegevens zou ze al wel baby's moeten schieten maar dit gebeurd maar niet. Nu is mijn vraag: is ze wel zwanger (bij te weinig info graag aangeven, ben nog geen kenner), en zo ja, waarom duurt het nu al langer dan een maand? En is er een manier om dit te bevorderen?

Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen :)

Edit; het is een bak van 45 liter, met nog kardinaal terras en 2 albino algeneters!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze kan al jongen gehad hebben. Die wss zijn opgegeten. En alweer zwanger zijn. Je bak is helaas veel te klein voor al je vissen.
 
Ik ben het met Kjell eens en wellicht is ze weer zwanger of bevalt ze erg spoedig.
 
Ze kan al jongen gehad hebben. Die wss zijn opgegeten. En alweer zwanger zijn. Je bak is helaas veel te klein voor al je vissen.
Oh joh, ik wist dat ze vaak zwanger kunnen zijn maar niet dat dat zó vlot achter elkaar is. En bedoel je veel te klein voor de jongen die komen of voor de huidige vissen in mijn aquarium? En in het geval van dat 1e, wat zou je dan aanraden?
 
Voor de huidige vissen. Voor Molly's en kardinalen minstens 80cm dacht ik. Dus das al gauw 100liter. Daarnaast zou ik even kijken naar de waterwaardes die de vissen verlangen. Molly's hebben liever hard water en kardinalen juist zacht etc.
 
Molly's wensen hard alkalisch water, en Kardinalen zacht en zuur. Ook zijn de voedingsbehoeften anders.
 
Terug
Bovenaan