Wat is er nieuw

Vis in intern filter juwel en stof in water

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Eerst heb ik eens gekeken naar antwoorden op dit probleem maar het riep bij mij alleen maar meer vragen op. Ik heb een intern filter van juwel en ik moet bijna elke dag wel baby's uit het filter halen. Gelukkig gaat dit vrij gemakkelijk, met een borrelglaasje stromen ze zo het glaasje in. Nu zat er ook al een vuurgarnaal in en die kan ik er dus ook niet uitkrijgen. Nu lees ik her en der dat mensen het hele filterhuis volstoppen met watten maar dat lijkt me niet goed voor de werking van het filter en ook niet voor de werking van de verwarming want die hangt ook in het filterhuis. Zie ik dit verkeerd?

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Ik lees ook wel over pantykousjes maar volgens mij gaat dat om de losse filters die je in je aquarium kunt hangen.

Sinds een paar dagen heb ik heel veel stof in het water. Ik had de filteruitstroom anders gezet en sindsdien heb ik het. Alleen nu kan ik de uitstroom zetten zoals ik het wil maar de stof wordt er niet minder om. Ik heb ook drijfplantjes en die groeien overdadig snel kan het dat er doordat er teveel drijfplantjes zijn de doorstroming minder is geworden waardoor er meer stof in het water blijft?

Niemand een tip? Heb er net alweer 2 baby's uitgehaald.

Filter volproppen met watten is niet verstandig idd maar met iets van spons zou het wel kunnen.
Slipt wat minder snel dicht alleen blijft het van invloed op de doorstroming.
Is het een hele grote ramp dat er wat visjes en garnalen in het filter gaan?

Waarom laat je ze niet? Is een schuilplaats voor ze, plus de gedekte tafel.

Hoe komen al die beesten IN je filter ? De uitstroom van een Juwel is behoorlijk, dus daar konden ze bij mij nooit tegenin zwemmen. Alleen bij het schoonmaken en water verversen (als de pomp uit stond) moest ik uitkijken; ik propte dan een watje in de uitlaat.

Nee een grote ramp is het niet dat er wat visjes ingaan, ik dacht meer dat ze er misschien dood van gaan. Ik zou ook niet weten of ze er ook weer uit kunnen. Als het geen kwaad kan dan ga ik er ook zeker niets aan doen behalve dan af en toe kijken en eruit vissen.

Ik heb geen idee hoe ze erin komen. Zou het kunnen via de instroom? Het zijn trouwens guppen en die zwemmen behoorlijk door tegen de stroming in. Hoe dan ook ze leven altijd als ik ze eruit haal. De garnaal klimt er denk ik bovenaan in. Het kapje sluit niet helemaal af. Bij het schoonmaken duw ik ook altijd een stukje van een spons in het gat anders heb je binnen no time je hele filterhuis vol guppen zitten.

Ze gaan via de gleufjes van de inlaten idd.
Ik heb het hier bedekt met een stukje horrengaas alleen gaan de echt hele kleine visjes en garnalen er nog doorheen.

Komen ze dan op de geur van het filter af ofzo? Het valt me nl op dat als het filter uit is dat het dan krioelt van de visjes eromheen.

Dan komt er materiaal terug. Daar reageren ze op,de stofjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan