Vis jaagt achter soortgenoot ???

N

Neontetra10

Guest
Hallo ,

Ik heb 2 Sumatraan vissen. De 1 gaat de hele tijd achter de andere. De andere lijkt dit niet leuk te vinden want hij verstopt zich daarna soms . Wil hij vechten , paren of is het gewoon om te spelen ? Kan ik hier iets aan doen of is dit de natuur?
Bedankt

 
Ik kan je filmpjes wel zien op de iPad.

Je hebt er erg weinig, zie hier voor meer info over zijn karakter. Daarnaast is je aquarium erg leeg, geen enkele plant om te schuilen.
 
Zou ook proberen voor een wat meer natuurlijke situatie te gaan. Planten, schuilplaatsen en genoeg soortgenoten. Je water is ook erg bruin, ververs je regelmatig?
 
Ik heb het water 3 uur geleden ververst dit doe ik om de week en altijd 1/3 van het water.
 
Typisch gedrag als je deze soort in te kleine aantallen houdt. Het feit dat er nauwelijks schuilmogelijkheden zijn verergert de onrust.

Je zult waarschijnlijk nog meer tips krijgen, maar enkel even inzoomend op deze vissoort is het beter om er een hele school van te hebben óf (als de ruimte in je bak dat niet toelaat) ze aan een winkel te geven / aan iemand die er meer van heeft.

Dit gaat anders niet goed komen.
 
Terug
Bovenaan