Wat is er nieuw

Vis ligt op de bodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tweety01
  • Startdatum Startdatum
T

Tweety01

Guest
Hoi allemaal,

Pas hebben wij een aquarium gehad van kennissen met daarin 4 vissen. Sinds vanavond doet 1 daarvan, een leeuwenkop sluierstaart, heel raar. Hij ligt op zijn zij en komt niet meer van de bodem af. Hij doet daar nog wel een poging tot zwemmen. Is deze vis nog te redden? Zo ja, hoe?
 
Ik vrees dat het helemaal foute boel is in het aquarium maar je kan voor nu ongeveer de helft van het water verversen maar zorg dat er niet teveel verschil in temperatuur zit.

Hoeveel liter inhoud heeft de bak?
 
Oei, dat klinkt niet goed. Maar bedankt voor de tip!
Ik weet het niet zeker, heb de bak gehad, maar ik denk iets van 30 liter. Heb al gelezen dat dit zeker te weinig is voor 4 vissen. Zal het hiermee te maken hebben? De vorige eigenaren hebben nooit problemen gehad..
 
Dat het bij de vorige eigenaren niet mis is gegaan is meer geluk dan wijsheid want dat bakje is echt veel te klein voor ze iig.
Als je de vissen zo laat zitten zullen ze bijna 100% zeker doodgaan...
 
Dat wordt een nieuw aquarium halen dus! Welke maat is aan te raden voor 3/4 vissen van 10 cm groot ongeveer? (Sorry, ben echt een leek in vissenverzorging)
 
Oei 🙁
 
Als je optimaal aan deze hobby wil beginnen zou ik ze lekker teruggeven aan je kennissen want de kans is heel groot dat de vissen al vergroeid zijn waardoor de kans op problemen heel groot is.
Je goed inlezen over het houden van vissen in een aquarium en dan een frisse nieuwe start maken.
 
Tweety01 zei:
Dat wordt een nieuw aquarium halen dus! Welke maat is aan te raden voor 3/4 vissen van 10 cm groot ongeveer? (Sorry, ben echt een leek in vissenverzorging)
Je gaat nooit uit van de huidige grootte van de vissen, maar van de uiteindelijke grootte. Voor deze vissen heb je een bak nodig van minimaal 120 cm met sterke filtering.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan