Wat is er nieuw

Vis met tuberculosis of scoliosis? HELP

aafie08

Member
Lid geworden
21 mei 2026
Leeftijd
21
Ik heb een vijver van 45 kubieke meter met ongeveer 30 winden (blauw, goud en zilverwinden) en 4 albino graskarpers. Het is een zwemvijver, dus er zijn enkel acheraan twee waterlelieplanten, maar niets anders. De winden zijn allemaal (of lijken het toch) heel gezond en komen elke dag op voor eten. De albino karpers echt nooit.

NU het probleem is dat één van de albino karpers volledig immobiel is geworden ongeveer een jaar geleden. Ik dacht toen dat het een probleem was met zuurstof dus heb hem proberen behandelen maar niets werkte. (voor de rest was er niets aan hem aan te merken, leek volledig gezond) Dus ik liet hem terug scheef zwemmen naar de planten. Daar leeft hij nu al een jaar. Hij wisselt elke dag van plant, soms zie ik hem wel eens zwemmen. Maar dus heel scheef. Vandaag zag ik ook echt hoe scheef zijn rug lijkt. Dus ik deed wat opzoekwerk naar dat en nu blijkt dat dit een symptoom is van scoliose en tuberculose. Welke denken jullie dat het is?

Informatie: hij is nu ongeveer een 1,5 (dus scheef zwemmen vanaf een half jaar) hij leeft zo ongeveer al een jaar lang. Zijn achterste vin is een stompje geworden. En de andere vissen blijven levendig en normaal.
Ik ben nu bang dat hij tuberculose heeft en al mijn vissen al heeft geinfecteerd. (er is hier geen genezing voor) Kan iemand me helpen???

hier foto's van de situatie. Hij zwemt vandaag veel...

Bijlagen

• WhatsApp Video 2026-05-21 at 15.10.51.mp4
    1.4 MB
  • WhatsApp Image 2026-05-21 at 15.10.48.jpeg
    WhatsApp Image 2026-05-21 at 15.10.48.jpeg
    172.7 KB · Weergaven: 14
Geen idee wat het is, maar lijkt me dat je dit arme dier beter kan euthaniseren.

Als je hem makkelijk kan vangen, zou ik hem naar de eeuwige jachtvelden sturen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan