Wat is er nieuw

Vis ziek?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nefise
  • Startdatum Startdatum
N

nefise

Guest
Weet er iemand wat er aan de hand is met mijn visje?

Bijlagen

• CD61A170-2614-49A9-8B5D-71B46925E878.png
    CD61A170-2614-49A9-8B5D-71B46925E878.png
    3.4 MB · Weergaven: 131
  • 92404472-EBA2-4C8A-9EA2-230D001FF6C6.jpeg
    92404472-EBA2-4C8A-9EA2-230D001FF6C6.jpeg
    127.4 KB · Weergaven: 136
Ik zie een vis met op een paar plekken iets er overheen wat een lichte waas lijkt. Niet een erg scherpe foto, dus moeilijk te zien. Ik weet niet hoe lang en op welke manier dit beeld zich heeft ontwikkeld, in hoeverre de vis zich anders is gaan gedragen, wat de omstandigheden van houden zijn.... Geen achtergrondinfo....

Dus of je wat scherper zou kunnen zijn, zowel als het gaat om de kiekjes als qua info..? 🙃

Zo te zien heeft hij last van schimmel. Hier zijn medicijnen voor. Direct apart zetten is nodig + medicijnen dus in een aparte bak gebruiken.
Vissen krijgen problemen met schimmel net zoals mensen wanneer hun immuumsysteem laag is. Bedenk je dus goed wat hiervoor gezorgt kan hebben. Heeft ie ruzie?, heeft ie verkeerd voer? Zijn er nieuwe attributen/decoratie in je bak gekomen? Alle veranderingen kunnen bijdragen. Succes met het visje....wees er extra lief voor dat helpt altijd tegen van alles!

"Saprolegnia is een schimmelinfectie bij vijvervissen die meestal het gevolg is van een bacteriële infectie. De infectie is te herkennen aan de witte, pluizige plekken op de vis. Ook in de wintermaanden kunnen vissen de schimmel oplopen omdat hij voor kan komen bij temperaturen tussen de 2 en 30 graden"

Dit vond ik ook nog; "Doe een uitgebreide waterverversing (50% of meer). Verhoog de watertemperatuur (geleidelijk!). Geef de vissen (in een aparte bak) gedurende 15 tot 30 minuten een badje in een zoutoplossing (ongeveer 1 tl op 1 liter water). Behandel de geïnfecteerde vissen met een middel tegen schimmelinfecties, zoals HS Aqua Fungicell"

Saprolegnia geeft witte pluisjes die heel duidelijk boven de huid uitsteken. Voor zover de foto's een beoordeling toelaten, lijkt het hier om vlakke plekken te gaan. 🙂 Dat past dan meer in het beeld van een bacterieel probleem. Niet om de encyclopedie uit te hangen hoor, maar straks gaat de TS mogelijk aan de slag met middelen die niet werken tegen deze specifieke aandoening. Als het zou gaan om bacteriën, geeft een temperatuurverhoging die ook nog eens een onwelkome boost.

Zouttoevoeging is dodelijk voor L nummers.
Temperatuursverhoging is dodelijk bij bacteriële infectie (welke het ook kan zijn)

Witte plekken komen bij veel dingen voor.
- zuiver stress
- schimmel
- bacteriële infectie
- virale infectie

Parasitair lijkt me minder waarschijnlijk

Onmogelijk om zo te zeggen wat het juist is.

• Leuk
Waarderingen: June
Zo te zien heeft hij last van schimmel. Hier zijn medicijnen voor. Direct apart zetten is nodig + medicijnen dus in een aparte bak gebruiken.
Vissen krijgen problemen met schimmel net zoals mensen wanneer hun immuumsysteem laag is. Bedenk je dus goed wat hiervoor gezorgt kan hebben. Heeft ie ruzie?, heeft ie verkeerd voer? Zijn er nieuwe attributen/decoratie in je bak gekomen? Alle veranderingen kunnen bijdragen. Succes met het visje....wees er extra lief voor dat helpt altijd tegen van alles!
Is absoluut geen schimmel, schimmel is pluizig.

De vis heeft een aangetaste slijmlaag en dat komt vrijwel altijd door verkeerd water

• Leuk
Waarderingen: June
Misschien eerst wachten op meer info, l-nummers kunnen om meerdere redenen er zo uit zien.

Water waarden, temp, grootte aquarium, medebewoners?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan