MaaikeK

Active member
Lid geworden
11 juli 2021
Berichten
42
Hallo,
Ik heb op dit moment een Rio125 en wil dus binnenkort (over ongeveer 3 weken) vissen toevoegen maar ik weet niet echt wat een leuke combinatie zou zijn.
Dit is mijn visbestand en wat er nog sowieso bij komt:)):
1 L104 (misschien nog een L204 erbij?)
6 corydoras
2 pangio Kuhlii’s (komen 3 bij)
6 roodkopzalmen (komen 5 bij)
4 zwaarddragers
7 guppy’s (komen nog wat vrouwtjes bij)

Welke vis zou hierbij kunnen die de (kleine) baby guppy’s opeten? Ik hoef namelijk niet meer 50 baby guppy’s in een week. :oopss:Ik wil wel mijn garnalen sparen, dus niet-garnaal-etende visjes hebben mijn voorkeur. Als er nog
opmerkingen zijn, over de vissen of inrichting van het aquarium, hoor ik die graag! Ideeën en tips zijn altijd welkom :DD
Even een plaatje zodat je het een beetje kan zien (twee guppy vrouwtjes gaan nog weg, ze zijn verkocht maar zwommen tijdelijk bij mijn ‘hoofdaquarium’ in, anders bleven ze elke maand baby’s krijgen)
E425D9B2-4516-41B6-9C50-3A55596A295D.jpeg
 
11 roodkopzalmen totaal? Lijkt me erg weinig voor het mooie. Ik denk dat ik dat schooltje rustig uit zou durven breiden tot een stuk of 20 -25. Anders ziet het er heel snel uit als een 'restbestand'.

Als guppeneter misschien ringbandsnoekjes?
 
11 roodkopzalmen totaal? Lijkt me erg weinig voor het mooie. Ik denk dat ik dat schooltje rustig uit zou durven breiden tot een stuk of 20 -25. Anders ziet het er heel snel uit als een 'restbestand'.

Als guppeneter misschien ringbandsnoekjes?
Oooh oké, bedankt voor de tip. Dan koop ik er wat meer bij!

Hoeveel ringbandsnoekjes kunnen er in mijn aquarium en hebben ze nog iets speciaals nodig (qua planten ofzo)?
 
Ik heb speciaal voor jou een topic geopend:

Ringbandsnoekjes vinden het in ieder geval fijn om wat drijfplanten (of zoiets als vallisneria dat helemaal tot de oppervlakte komt) boven zich ten hebben. Overigens vinden vrijwel alle vissen dat wel fijn, aangezien het meeste gevaar van boven komt.
Hoeveel je er daar van kunt nemen in jouw bak, durf ik niet te zeggen, maar als je in forums zoekt op ringbandsnoekjes of epiplatys dageti vind je wel wat info over ze en anders open je een topicje met je vragen.
 
Ik heb speciaal voor jou een topic geopend:

Ringbandsnoekjes vinden het in ieder geval fijn om wat drijfplanten (of zoiets als vallisneria dat helemaal tot de oppervlakte komt) boven zich ten hebben. Overigens vinden vrijwel alle vissen dat wel fijn, aangezien het meeste gevaar van boven komt.
Hoeveel je er daar van kunt nemen in jouw bak, durf ik niet te zeggen, maar als je in forums zoekt op ringbandsnoekjes of epiplatys dageti vind je wel wat info over ze en anders open je een topicje met je vragen.
Dank u wel!
Ik heb al die planten (vallisneria en drijfplanten) al in mijn aquarium(voornamelijk voor mijn guppy's, en omdat ik ze leuk vond, omdat ze door planten zwemmen zo leuk vinden), dus dan zou ik (in principe) geen nieuwe planten te hoeven aanschaffen.
Oké, alsnog bedankt voor de informatie en ideeën!
 
Ik zie links en rechtsvoor Anubia maar staan die in de bodem want de wortelstok mag niet in de bodem namelijk.
 
Ik zie links en rechtsvoor Anubia maar staan die in de bodem want de wortelstok mag niet in de bodem namelijk.
Nee, ik heb namelijk na uw reactie op mijn andere post de anubia, die in een kuiltje zat, nu al wel meer op/boven de bodem gezet. Al lijkt hij nog wel in de bodem te zitten, maar de wortelstok ligt op/boven de bodem. Deze foto is van, iets langer dan, een week terug gemaakt.
 
De roodkoppen uitbreiden naar 20-25 lijkt mij erg veel, ook omdat er nog veel andere vis in zit. Denk dat je hier een keus moet maken welke soorten je gaat aanvullen en wat je laat uitsterven (of weg gaat doen).
Met en guppen en zwaarddragers en roodkoppen zou ik er niet nog een groep/schooltje kleine visjes aan toevoegen. Dan wordt het geheel net een postzegelverzameling.

Wat ik zou doen:
Roodkoppen aanvullen tot ca. 15
Of corydoras of kuhlii aanvullen tot een leuke groep van 8 tot 10 in totaal
Daarnaast een koppel/haren van een wat grotere vis, bijvoorbeeld de honinggourami (Trichogaster chuna) of het antennebaarsje (Mikrogeophagus ramirezi).
 
De roodkoppen uitbreiden naar 20-25 lijkt mij erg veel, ook omdat er nog veel andere vis in zit. Denk dat je hier een keus moet maken welke soorten je gaat aanvullen en wat je laat uitsterven (of weg gaat doen).
Met en guppen en zwaarddragers en roodkoppen zou ik er niet nog een groep/schooltje kleine visjes aan toevoegen. Dan wordt het geheel net een postzegelverzameling.

Wat ik zou doen:
Roodkoppen aanvullen tot ca. 15
Of corydoras of kuhlii aanvullen tot een leuke groep van 8 tot 10 in totaal
Daarnaast een koppel/haren van een wat grotere vis, bijvoorbeeld de honinggourami (Trichogaster chuna) of het antennebaarsje (Mikrogeophagus ramirezi).
Ik denk dat uw idee mooier lijkt. Dan heb ik ook een (paar) eye-catchers. Ik heb een mooi antennebaarsje gezien dus ik hoop dat ze die binnenkort nog hebben, dan neem ik die mee:DD
Bedankt voor uw idee!
 
Terug
Bovenaan