Visbestand 1m50 bak


willem666

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2015
Berichten
2,314
Voor een vriend zoek ik een gepast visbestand voor zijn twee bakken.
De bakken zijn onlangs volledig opnieuw opgestart en heringericht. 1 bak van 1m50 en 1 van 1m75.
De ene bak is leeg qua vissen dus daar kan alles in principe.

Het gaat vooral om de tweede bak, hierin zitten nog wat echte survivors die een turbulente periode hebben overleefd.
Na de heropstart adviseerde ik om volledig te herbeginnen op vlak van visbestand. De eigenaar was snel akkoord maar ging de vissen op een niet nader genoemde wijze afdanken.
Hij had geen concreet plan en zei achteloos "zet ze maar in mijn auto, ik geef ze wel aan iemand"...
Dit deed me besluiten dat de vissen (voorlopig alleszins) in de bak blijven en dat we dan maar zouden kijken wat er bij kon.
Dat is wel het minste dat ze verdienen vond ik...

Maar: Mocht ik een andere thuis voor ze vinden zou dat natuurlijk nog veel beter zijn...
Dus mocht iemand interesse hebben in één of meerdere van de onderstaande soortjes mag die altijd een pb sturen. Ze zijn gratis, in ruil voor een goede thuis. Ik wil ze zelfs brengen als het niet te ver is... ;)

Het gaat -denk ik- om volgende vissen (ik kan dit morgen nog verifiëren)

-3 volwassen Pseudotropheus demasoni en twee jongen
-3 Paracheirodon axelrodi
-1 ancistrus
-1 gyrinocheilus aymonieri gold

Ik heb zelf nooit de Pseudotropheus demasoni gehouden maar wat ik lees is niet zo hoopgevend. Vrij agressieve reputatie tegenover soortgenoten bvb lees ik al snel... Niet onmiddellijk mijn ideale vis om een bestand rond te bouwen dus ik weet niet zo goed wat te adviseren...
De kleine groep in de bak is blijkbaar vrij harmonieus, ze zwemmen al vrij lang vredevol samen en er zijn zoals gezegd zelfs een paar kleintjes er in geslaagd om in de bak op te groeien...

De vraag is dus de volgende:
Wat kan er eventueel bij deze vissen, liefst kleine scholende visjes.

Alvast bedankt!
 
oef... de pseudo´s zitten zeker ook in een bak met hout oid?

agressief? ja

maar in een goed op maat gemaakt malawi bestand zeker geen probleem, ik zou hier zeker een ander thuis voor zoeken OF de rest van de vissen wegdoen en hier een mooi malawi bestand omheen bouwen incl geschikte malawi inrichting.

zoek maar even informatie op over mbuna malawi aquariums :)

kan heel mooi zijn maar je moet van de inrichting houden

voorbeeld klik
 

Terug
Bovenaan