Wat is er nieuw

Visbestand 280*70*70 Pieter_1983

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pieter_1983
  • Startdatum Startdatum
P

Pieter_1983

Guest
Ik ben aan het bedenken wat voor visbestand ik wil in mijn 2.80 m bak. Ik wil de Pterophyllum scalare Redshoulder Rio Manucapuru er sowieso in als hoofdbewoner en op dit moment heb ik als enige bewoners 32 corydoras sodalis maar die wil ik ook nog uitbreiden.
32 corydoras sodalis
+/- 20 Pterophyllum scalare Redshoulder Rio Manucapuru
een aantal l nummers maar weet nog niet welke, en wil er nog een grote school met leuke visjes bij doen zoals kardinaaltetra's, citroen tetra's of misschien wel koperzalmen.

Wie kan me helpen met een leuke samenstelling ?

Ik denk dat je het meeste van je samenstelling al zelf hebt op gesomt en ben wel heel benieuwd welke L nummers je er in gaat houden en hoeveel en wellicht de soorten die wel heel groot worden zodat ze toch opvallen in zo'n mega grote bak.

zoals kardinaaltetra's, citroen tetra's of misschien wel koperzalmen
Welke van de drie opgesomde visjes zie jij graag , want uiteindelijk moet jij er elke dag op zien en dat is het belangrijkste .
Wanneer ik kies zou ik twijfelen tussen de citroen tetra's en koperzalmen met een lichte voorkeur voor de zalmen .

Ik zou niet voor kardinalen gaan, met volgroeide maanvissen word dat duur voedsel zegmaar.

Persoonlijk zou ik ook niet voor de andere vissen gaan om een rustigere uitstraling te behouden.
Daarentegen zoals @stefanC al benoemd is het jouw keuze en jij moet er naar kijken.

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor "Tuinkabouter" , de eerste maanden zal het goed gaan maar daarna niet meer. Zijn de andere zo druk dan? dacht dat koperzalmen ook niet zo druk waren.
Wat zou jij er bij doen ?

Koperzalmen zijn niet zo druk maar ik vermoed dat die wel van een beetje stroming houden en bij maanvissen net andersom .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan