Wat is er nieuw

Visbestand 60 liter aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jesseee
  • Startdatum Startdatum
J

Jesseee

Guest
Hoi allemaal,

Sinds 2 dagen heb ik 5 rode fantoonzalmpjes in mijn 60 liter bakkie.
Heeft iemand tips voor het uitbreiden van mijn visbestand? Kan ik deze nog aanvullen tot 8? Of wordt dit dan te druk.

Ik wil sowiezo een groepje otocinclus stuk of 4 en een leuke corydoras soort.

Tips zijn van harte welkom.

Groetjes Jesse
 
Ik zat te denken aan 3 platy's en een koppeltje pauwooggrondels.
 
Ik zou de fantoomzalmpjes uitbreiden tot 8. De pauwooggrondels passen er niet heel goed bij qua waterwaarden.
Otocinclus raad ik je af, puur omdat deze massaal uit het wild worden gevangen en voor elke otocinclus die je koopt er meerdere zijn gestorven.

Wat zijn je waterwaardes?
 
Ik had van de week een beetje water naar de lfs meegenomen en laten testen (3,5 week ingedraaid) de waardes waren oke volgende de verkoper. Ik ga morgenmiddag zo'n testsetje aanschaffen.
 
De Rode fantoom is niet zo geschikt voor 60cm. Ze wensen meer ruimte en meer soortgenoten. 12 stuks is pas een schooltje. Dan "sparren" de mannen lekker met elkaar en heb je er een hele leuk visje aan. Minimale bakmaat 80cm.

Otocinclus leuke visjes die het, het beste doen in een flinke groep maar... Dit is wildvang en juist bij deze vissen is de uitval bij opslag en transport ontzettend hoog.Jij wil er 4 en dan kan je makkelijk zeggen dat daar 8-12 dieren onderweg voor zijn overleden. Ook wil deze vis niet zo warm en stroming.

In 60cm kan niet zo heel erg veel. Dit zou bv kunnen

- Koppel Colisa chuna
- 15x Hyphessobrycon
- 6x Corydoras panda

Veel planten en drijfplanten vinden deze dieren wel fijn evenals een donkere achterwand. Maar dit zal je wel hebben want Rode fantomen wensen hetzelfde. Voor de Corydoras heb je zeer fijn grind maar nog liever zand nodig. De temperatuur kan op 23 graden.
 
15x Hyphessobrycon is dat niet erg veel @Botia?
Ik heb zwart behang als achterwand aan de buitenkant en zand als bodembedekking.
Otocinclus kunnen toch op verschillende temperaturen gehouden worden?
Temperatuur momenteel in mijn bak is 23 graden.
Corydoras panda zijn inderdaad leuke vissies voor op de bodem, kan alleen de panda of ook een andere soort in een 60 cm bak?
 
De Hyphessobrycon amandae wordt officieel 3cm maar groter dan 15mm heb ik ze nooit gezien. En 15mm is al flink! Deze kunnen alleen in je bak als je voor de Fantomen een ander huisje zoekt.


Otocinclus hou je liever wat koeler en zoals je kunt lezen raad ik ze je ten sterkste af.

Ik vind voor jou de panda de beste keuze in het bestand wat ik je aanraad.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan