Z

ZegerTV

Guest
Hoi, ik heb een bak van 72 liter waar (intussen) 9 neontetra's in zitten, 3 bicolor slakken, 5 japonica garnalen, 3 kleine guppen mannen, maar vandaag is er een overleden dus nu zijn er nog 2 en er zitten ook nog 7 dwergpantsermeervallen in. Ik vind het zielig voor de guppen, maar wat kan ik het beste doen. Ik wilde het liefst 2/3 neons en 1,2 of 3 guppen. Wat raden jullie aan? Kan ik het bepalen met de 1L is 1cm?
Groet Zeger!
 
Welkom, nu zegt inhoud weinig en gaat het vooral om zwemlengte, dus wat is het formaat in cm van het aquarium? En die 1cm/l is een fabel die voorhardnekkig maar helaas nergens op gebasserd, eeuwig herhaald word want dan zou je jouw bak vol kunnen plempen met 72 muskietrasboras (theoretisch) want die worden maar 1 cm, iedereen kan ook wel verzinnen dat dat geen goed idee is. Dus belangrijkste bij het kiezen van een visbestand is je gezonde verstand te gebruiken en inlevingsvermogen (en de database www.aquainfo.nl)
 
De zewemlengte/lengte aq is 60 cm. Ik heb (hopelijk goed) rekening gehouden met de verschillende zwemlagen...
 
De zewemlengte/lengte aq is 60 cm. Ik heb (hopelijk goed) rekening gehouden met de verschillende zwemlagen...
Ja in een bakje van 60 cm die 35 cm hoog is kun je niet echt van lagen spreken, simpelweg omdat de bak te laag is, ik zou max naar 2 soorten kijken: bodembewoners mits je bodem geschikt is (filterzand is een must met veel bodemvissen) en een middenzone vis
 
Ja in een bakje van 60 cm die 35 cm hoog is kun je niet echt van lagen spreken, simpelweg omdat de bak te laag is, ik zou max naar 2 soorten kijken: bodembewoners mits je bodem geschikt is (filterzand is een must met veel bodemvissen) en een middenzone vis

60 cm die 35 cm hoog is
En bij 40 cm hoog?
 
En bij 40 cm hoog?
Nee ook niet, bij lagen waarin je 3 soorten wil houden (bodem/midden/boven) moet je toch minimaal een bak van 60 cm hoog hebben. Wat valt er nou te verdelen door 3 in een bakje van 40 cm hoog? die gaan elkaar echt in de weg zitten
 
Maar kan ik nog een minigup bij mijn vissen nemen? en is mijn neon groepje groot genoeg?
Nee ook niet, bij lagen waarin je 3 soorten wil houden (bodem/midden/boven) moet je toch minimaal een bak van 60 cm hoog hebben. Wat valt er nou te verdelen door 3 in een bakje van 40 cm hoog? die gaan elkaar echt in de weg zitten
 

Terug
Bovenaan