Visbestand 80x35x45cm - 125L


KoenH

Member
Lid geworden
6 mei 2019
Berichten
16
Leeftijd
29
Hi forumleden,

Ben een nieuwe bak aan het opzetten, 80x35x45cm, laag beplant (Iwagumi aquascape stijl).
Wilde graag sowieso een stuk of 8-10 Roodkopzalmpjes,en een stuk of 3-4 Amano garnalen.
Voor de rest wilde ik graag een soort blikvanger vis, zat te denken aan een antennebaarsje (of 2) is dit mogelijk? Of anders een stuk of 3 siamese algeneters om eventuele algen tegen te gaan?
Ik hoor graag suggesties!

Koen
 
Nou die Siamese algeneters hebben we hier de laatste tijd al veel over gesproken. De meesten vinden het net als ik agressieve ondingen met een misleidende naam., want alleen als ze jong zijn eten ze veel algen. Die zou ik dus niet doen.

Heb geen ervaring met antennebaarsjes. Wat voor ondergrond heb je?
 
Siamese algeneter zou ik sws niet doen. Die worden veller naar andere vissen wmmr ze ouder zijn
 
Antennebaarsjes zijn ook geen makkelijke visjes dus die zou ik ook niet nemen om eerlijk te zijn.
 
Zijn die espei geen vinnenbijters of irritant naar Gouramis?
 
Niet dat mij bekend is Liran en ik heb er hier ook knorgourami s bij gehad en geen problemen ondervonden. In de meterbak heb ik ze ook met Killi s en dat gaat ook goed. De Espei is echt een heel rustig visje dat vaak in de middelste laag zwemt.
 
De espei hier met een betta, niks geen problemen. Leuk visje met nog leuker gedrag, zeker als ze eenmaal een beetje gewend zijn. Gaan ook prima samen met garnalen
 
Mij werden ze afgeraden met gouramis net als de kegelvlekbarb
 
Ik sluit me aan bij team Espei. De trigonostigma zijn zeer mooie rustige vissen. Wanneer ze (zoals al vermeld werd) gewend zijn aan hun omgeving tonen ze zeer leuk gedrag.ze spelen in de stroming van de uitlaat, hebben interessant paar gedrag en wanneer mannetjes zich stellen ten opzichte van elkaar "dansen" ze de hele bak door.
Wat Ancistruz zegt zou ik met een korreltje zout nemen. Ik heb een koppel honing gouramis (ook een echte aanrader btw) met een 4 tal heteromorphas (rest van vorige school) en 8 hengeli (die in de winkel verkocht werden als Espeis :stom:) zonder enig probleem. Dit is in een bak van 80x30x40
 
Mij werden ze afgeraden met gouramis net als de kegelvlekbarb
Hier nooit een probleem geweest. Espei zaten bij de Honinggouramies en later bij de Diamantgouramies, nooit een probleem gehad. Na het opdoeken van de bak is een schooltje terug naar de Home 80 verhuist waar ze bij een Betta zitten (ook al bij de man).
Ze bemoeien zich niet me de andere bewoners, al zullen ze zoals ik vermoed wel jonge visjes en garnaaltjes lusten.
 
Ok duidelijk, siamese algeneters gaan het niet worden en de tank is wat te klein voor roodkopzalmen. Heeft iemand hier ervaring met de Danio margaritatus (Celestial pearl danio)? Recentelijk gezien en lijkt me ook wel een heel mooi visje.
 
Hele gave visjes die wel wat schuchter kunnen zijn, maar eenmaal gewend in een niet te kale bak heel mooi op kleur zijn. Gaan prima samen met garnalen, maar moet je niet te grote vissen bijzetten omdat ze niet heel groot worden. In de winkel ook best aan de prijs doorgaans, wellicht dat er via mp wat aangeboden wordt als ze je te duur zijn.
 
Okay, en als blikvanger is gezegd antennebaarsje is een lastige vis..? Maar is deze wel geschikt? Wat is een soort "blikvanger" die zou passen in een tank van deze grootte?
Gourami?
 
Een antennebaarsje is wat lastig maar de Boliviaanse versie is weer iets makkelijker. Minder kleuren maar wel een erg mooie staartvin!

Ik ben zelf ook een soortgelijke bak aan het opzetten en ik ga denk ik voor een koppeltje Apistogramma Cacatuoides
 

Terug
Bovenaan