Wat is er nieuw

Visbestand Aquatlantis 240

leejoow

Member
Lid geworden
10 mei 2021
Leeftijd
41
Ik ben alvast aan het nadenken over de bewoners van mijn bak (120cm, 240 liter) voor als hij dadelijk ingedraaid is. Het liefste zou ik een mix willen van bodemdiertjes en daarnaast wat vrij zwemmende en een “bijzondere”.

Ik zat te denken aan het volgende, om in elk geval alvast wat nuttige dieren te hebben:
  • Vuurgarnalen (veel)
  • Corydoras panda (10 stuks)
  • Otocinclus (10 stuks)
  • Ancistrus gold (1)
Daarnaast zou ik wat vrij zwemmende visjes willen. Ik ben gecharmeerd van de torpedo barbelen, maar volgens mij worden die wat te groot.

Heeft iemand feedback op de genoemde vissen hierboven en suggesties voor wat andere bewoners?

Torpedo barbelen zou ik inderdaad niet doen, die hebben veel zwemruimte nodig. Heb ze in een 150cm gehad, en dat was al erg krap. En ze worden met gemak 10cm.

Oto s kun je beter de eerste maanden niet nemen.

Keizertetra is ook een leuke scholenvis.

Oto s kun je beter de eerste maanden niet nemen.

Dit in verband met de waterwaarden? Deze had ik als plan voor de algen, maar dit wordt dan in eerste instantie ook wel door de garnalen opgevangen toch?

Nou meer omdat de bak de eerste maanden niet voldoende voeding bevat nog. Ik zou ook niet voor algen een specifieke vis of garnaal kopen want je kan beter algen voorkomen.

Van Aquainfo:

Dieet​

Tussen de dicht beplante oevers zoekt Otocinclus arnoldi naar wat eetbaars. Ze grazen hier voornamelijk tussen de algen (aufwuchs). Het zijn dus herbivoren die alleen af en toe wat dierlijk voer naar binnen krijgen in de vorm van micro organismen die tussen de algenstrengen leven.

In het aquarium zullen ze tussen de planten op zoek gaan naar algen. Als je ze voert kun je ze plantaardige kost geven zoals spirulinavlokken, spinazie, sla etc. Af en toe wat klein levend voer kan geen kwaad.

Als je leuke barbelen zoekt zou je eens naar de Odessabarbeel kunnen kijken, alleen zijn dan de garnalen niet meer veilig.
Vijfstreepbarbeeltjes vind ik ook heel leuk en die heb ik nog geen garnaal zien pakken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan