Wat is er nieuw

Visbestand juwel 180 juwel

Flipper

Member
Lid geworden
8 oktober 2024
Heb een juwel vision
180 en na een hele tijd te hebben ingedraaid, corrydoras venezuelanus toegevoegt samen met japonica garnalen. De corrydoras bleven echter niet leven. Waterwaardes waren ok, de juiste oorzaak heb ik nooit echt geweten. Denk dat de aquarium iets te hoog was voor de kleine vrij jonge visjes. Vandaar dat ik nu 5 corrydoras sterbai heb, die zijn echter heel schuchter en vliegen bij de minste beweging het aquarium door. Ze zitten er nu toch al een goede maand in en denk om er nog een 3 tal bij te doen zodat ze misschien in een grotere groep minder schuw zullen zijn.
Verder zou ik ook graag andere schoolvisjes toevoegen. Mijn oog was in de winkel op de p simulans gevallen maar lees nu dat deze een vrij lage ph wensen.
ook vindt ik de dani tiwini heel mooi (maar weer andere waarden qua ph)
Mijn waarden zijn momenteel
Kh : 8
Gh : 9
Ph : 7,5
No2 : 0
De kleinere regenboogvisjes vind ik ook heel mooi
Weet niet of iemand ervaring heeft met de p simulans. Zou wel graag visjes hebben die niet agressief zijn en mijn japonicagarnalen met rust laten
🫣
en die ook niet te verlegen zijn zodat ik ze toch lekker zie zwemmen.
Alvast bedankt voor het lezen en voor het eventuele advies

Ik weet niet precies welke soort kleinere regenboogvisjes je bedoelt, het is handig om dat wat duidelijker aan te geven. Voor de Melanotaenia praecox (zie mijn avatar, dwergregenboogvis) is je bak te klein. 1.2 is daar het minimum voor. Het kan ook zijn dat je één van de 5 of 6 soorten pseudomugil bedoelt? Of bedoel je de Notropis chrosomus (rainbowshiner)? Of bedoel je de iratherina werneri (werners regenboogvis)? Er zullen vast nog wel meer vissen zijn met regenboog in de naam, maar deze weet ik zo uit mijn hoofd....

Het is hoe dan ook handiger om de latijnse namen te gebruiken, het is wel even doorbijten, maar voorkomt een hoop verwarring (en miskopen).

Ga eens opzoekwerk verrichten voor de verschillende regenboogvisjes die je opnoemd. De eerste lijken mij inderdaad te groot voor mijn aquarium.
Zou liever gaan voor kleinere. Vandaar dat ik de p simulans ook wel leuk vond.

Ik ben geen expert maar let er wel op de de ph overeenkomstig is.

Ik ben geen expert maar let er wel op de de ph overeenkomstig is.
Daarom dat ik elk visje eens apart wil zetten en kijken hoe de temp, en andere watervereisten zijn. Toch bedankt om het te vermelden. Daarom ook dat ik aan de Simulans twijfel daar hij blijkbaar om een vrij lage ph vraagt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan