Visbestand Juwel Delta 80

Lid geworden
17 okt 2010
Goedemiddag,

Zoals de titel al verklapt heb ik een juwel delta 80 hoekbak (110l)

Het is de bedoeling dat ik deze opnieuw ga inrichten en samenstellen.

Graag heb ik wat hulp met het samenstellen van het bestand voor ik ga beginnen. Zodoende kan ik rekening houden met eventuele specifieke wensen van de vissen.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een samenstelling met garnalen. Ik lees erg veel verschillende meningen over het samen houden van vissen en garnalen.
Indien de situatie zich voor doet dat jonge garnalen opgegeten worden vind ik dit niet erg. Het gaat mij niet om het kweken.

Zou onderstaande optie kunnen? Uiteraard met voldoende groen voor de garnalen.
12x crystal red of black garnalen.
12x Boraras Brigitte.
3x Anatome helena.

Indien het echt een no-go is en ook volwassenen garnalen het niet overleven is er optie 2.

12x guppen, weet nog niet welke kleur.
Verhouding 4/8 man vrouw? Of kan 6/6 ook?
8x Corydoras Panda of andere soort van vergelijkbare grootte.
3x Anatome Helena.

Zou een van deze opties voor mij werken?

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
53
Zou onderstaande optie kunnen? Uiteraard met voldoende groen voor de garnalen.
12x crystal red of black garnalen.
12x Boraras Brigitte.
3x Anatome helena.
Zou kunnen maar deze visjes zijn vrij klein en ik zou dan eens kijken naar de R. Espei.
Levendbarenden zou ik niet nemen want voor je het weet zit je met een bak vol jongen.

TS
K
Lid geworden
17 okt 2010
Zou kunnen maar deze visjes zijn vrij klein en ik zou dan eens kijken naar de R. Espei.
Levendbarenden zou ik niet nemen want voor je het weet zit je met een bak vol jongen.
Bedankt voor de reactie.
Zullen de Espei van de volwassen garnalen afblijven? Aangezien deze eens groot zijn als de B brigitte.
En was de voornaamste reden een ander soort te kiezen vanwege het formaat?

De komende dagen zal ik eens wat aquariumzaken bezoeken om de kennis van soorten weer wat op te frissen.

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • jessicapilon:
    Erg mooi Lex
  • Crash:
    Moest wel een verhoging maken onder het fornuis, maar kon de met dezelfde plint van het keukenblok afwerken.
  • TonHageraats:
    Die paar cm kan net het gemak zijn.
  • Crash:
    Ja scheelt wel, blad is nu 95,5cm hoog. Hoger gaan ze niet, maar hoeft ook niet.
  • Crash:
    De kraan is echter niet standaard. Vond de standaard kraan lelijk, heb er zelf maar eentje gekocht. Normaal mogen ze deze niet monteren ivm garantie. Handig als je die gasten persoonlijk kent. Plaatsen ze het gewoon voor je. :D
  • TonHageraats:
    Scheelt weer.
  • jessicapilon:
    Crash zei:
    De kraan is echter niet standaard. Vond de standaard kraan lelijk, heb er zelf maar eentje gekocht. Normaal mogen ze deze niet monteren ivm garantie. Handig als je die gasten persoonlijk kent. Plaatsen ze het gewoon voor je. :D
    Ik dacht dat dat een biertap was:D:D
  • jessicapilon:
    Op die standaard keukens zitten natuurlijk normaliter goedkope kranen
  • jessicapilon:
    deze oogt luxe moet ik zeggen
  • Crash:
    Zat best wel een goed merk kraan standaard bij, maar vond rvs kleur niet mooi en was geen mengkraan.
  • TonHageraats:
    Ik ga eens even wat doen, Laters.
  • Crash:
    Ik ga zo ook maar eens wat doen. :zwaai:
  • jessicapilon:
    Middag allen
  • JohnL1978:
    goedemorgen :)
  • JohnL1978:
    Hey naamgenoot :)
  • jessicapilon:
    Middag John
  • JohnT:
    Goedemiddag
  • Chat Bot:
    JohnT has left the room.
  • jessicapilon:
    Avond allemaal
  • Jordy:
    avond!
  • Jordy:
    Hoe is het met iedereen
  • Jordy:
    IS er iemand die mij wellicht kan adviseren?
  • RicardoDimm:
    Experts aanwezig?
  • Jordy:
    Ik heb een grote ton met zand van een kennis gekregen, iemand tips om die makkelijk te kunnen schoonmaken (het zand)
    Jordy: Ik heb een grote ton met zand van een kennis gekregen, iemand tips om die makkelijk te kunnen...
    Bovenaan