Visbestand Juwel Delta 80


K

kevin030

Guest
Goedemiddag,

Zoals de titel al verklapt heb ik een juwel delta 80 hoekbak (110l)

Het is de bedoeling dat ik deze opnieuw ga inrichten en samenstellen.

Graag heb ik wat hulp met het samenstellen van het bestand voor ik ga beginnen. Zodoende kan ik rekening houden met eventuele specifieke wensen van de vissen.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een samenstelling met garnalen. Ik lees erg veel verschillende meningen over het samen houden van vissen en garnalen.
Indien de situatie zich voor doet dat jonge garnalen opgegeten worden vind ik dit niet erg. Het gaat mij niet om het kweken.


Zou onderstaande optie kunnen? Uiteraard met voldoende groen voor de garnalen.
12x crystal red of black garnalen.
12x Boraras Brigitte.
3x Anatome helena.

Indien het echt een no-go is en ook volwassenen garnalen het niet overleven is er optie 2.

12x guppen, weet nog niet welke kleur.
Verhouding 4/8 man vrouw? Of kan 6/6 ook?
8x Corydoras Panda of andere soort van vergelijkbare grootte.
3x Anatome Helena.

Zou een van deze opties voor mij werken?
 
Zou onderstaande optie kunnen? Uiteraard met voldoende groen voor de garnalen.
12x crystal red of black garnalen.
12x Boraras Brigitte.
3x Anatome helena.

Zou kunnen maar deze visjes zijn vrij klein en ik zou dan eens kijken naar de R. Espei.
Levendbarenden zou ik niet nemen want voor je het weet zit je met een bak vol jongen.
 
Zou kunnen maar deze visjes zijn vrij klein en ik zou dan eens kijken naar de R. Espei.
Levendbarenden zou ik niet nemen want voor je het weet zit je met een bak vol jongen.

Bedankt voor de reactie.
Zullen de Espei van de volwassen garnalen afblijven? Aangezien deze eens groot zijn als de B brigitte.
En was de voornaamste reden een ander soort te kiezen vanwege het formaat?

De komende dagen zal ik eens wat aquariumzaken bezoeken om de kennis van soorten weer wat op te frissen.
 

Terug
Bovenaan