Wat is er nieuw

Visbestand Juwel Rekord 600

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ansi
  • Startdatum Startdatum
A

Ansi

Guest
Sinds gisteren staat er een Rekord 600 in te draaien.
Binnenfilter is er uit en vervangen door een JBL E401 buitenfilter
Er zit een zandbodem in van Hornbach (wit)
En groot stuk hout dat aan het inwateren is en wat snelgroeiers, andere planten komen later.
Het idee is om er na het indraaien (3 á 4 weken) Corydoras Panda in te doen en Epiplatys Annulatus en Pseudomugil Getrudae, althans als dat kan?
Kan het en zo ja welke hoeveelheden / samenstelling en welke temperatuur?

Pseudomugil gertrudae heft een druk gedrag en best wat behoefte aan ruime.
Vanwege het eerste is de combinatie met annulatus niet handig. Vanwege het tweede is een 60 cm erg krap.

Dank voor de reactie!
Kun je uitleggen waarom de combi met de ringbandsnoekjes niet handig is?
Oh ik meende dat de Getrudae nog wel kon in 60cm, ik kom ze hier op het forum wel tegen in 60cm en in een ander topic geef je aan dat het net kan (dit is overigens een vraag en geen aanval)

Kun je uitleggen waarom de combi met de ringbandsnoekjes niet handig is?
Vanwege de drukte. Ringbandjes stellen hun rust op prijs.

Oh ik meende dat de Getrudae nog wel kon in 60cm, ik kom ze hier op het forum wel tegen in 60cm en in een ander topic geef je aan dat het net kan (dit is overigens een vraag en geen aanval)
Noem dat dan maar een vlaag van verstandsverbijstering. We hebben ze in 80cm gehad en zelfs dat zouden we nog eens goed overpeinzen.
Tenzij je er een soortaquarium voor (dus alléén) de gertrudae van zou maken. Dan zijn er geen andere vissen die in hun rust gestoord worden.

Noem dat dan maar een vlaag van verstandsverbijstering. We hebben ze in 80cm gehad en zelfs dat zouden we nog eens goed overpeinzen.
Tenzij je er een soortaquarium voor (dus alléén) de gertrudae van zou maken. Dan zijn er geen andere vissen die in hun rust gestoord worden.

Hmm, dus ook een kleinere groep met alleen Panda's in een 60cm is ook geen succes?

Ik hoop dat ik het volgende mag zeggen want het is niet rot bedoeld, maar soms snap ik bepaalde tegenstrijdigheden op het forum niet zo goed.
Ik meende dat het visbestand mogelijk wel zou kunnen omdat er wel meer zijn die zo'n soort combi hebben of de soort in een 60cm, maar wilde het toch even navragen.
Wat ik dan best verwarrend vind is dat het de ene keer afgeraden wordt (k heb het dus niet specifiek over jullie M&I), maar bij een ander enthousiast op gereageerd wordt.
Vandaar dat ik even in verwarring ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan