Wat is er nieuw

Visbestand juwel rio 125

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,

Ik zit al weken te twijfelen wat ik wil met m'n visbestand voor de nieuwe juwel rio 125.
Het word een plantenbak met veel spiderwood en vallisneria. Ook veel mos zal erin zitten. Op het moment is de stroming zwak. Er zit een externe tetra ex 600 op. Het interne filter (500l) zit er wel in maar draaid niet mee.

Op het moment zit er een zeer zeer onderdanige kortvinnige betta man (op leeftijd) in. Die zou ik er graag ook in houden 🙂
IMG_20171027_134720.jpg

Let niet op de inrichting, op vivarium haal ik hout en wil ik ook de visjes halen 😉 ook komt er nog een zwarte poster achter.

Tja, de rest van de vissen... De ene dag denk ik dat ik eruit ben, de andere dag heb ik geen flauw idee meer...

Op de bodem wil ik graag een groepje khulli, ben de volledige naam even kwijt, slangevisjes in het Nederlands. Een groepje van 6?

En dan de middenlaag... Ik heb wel wat vissen op het oog en hoor graag jullie mening wat slim is:

-Vuurneon
- zwarte neon
-Iriatherina werneri
-Dwergknor goerami

Kan de Dwergknor samen met de betta?

Heel misschien nog een groepje otocinclus maar ik denk dat dat wel druk word met de slangetjes.

Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen 🙂

Alvast bedankt!

Mvg
Nickey

Van de Pangio's kun je zeker een stuk of 10 nemen.
Ik zou geen dwergknorren nemen, de rest kan wel prima volgens mij.

Is dat niet iets veel? Ze worden best vors...
Nee, totaal niet. Ik heb er 5 in 50cm zitten. Het zijn geen forse vissen. Ivo (van, Mascha&Ivo, ken je waarschijnlijk wel) suggereerde zelfs 8 voor mijn bak, en hij had er 13 in zijn 80cm, met andere bodembewoners. Als je op een site kijkt, en je ziet dat ze 10cm worden, lijkt dat vrij fors, maar het is een hele dunne vis 😛

Nee, totaal niet. Ik heb er 5 in 50cm zitten. Het zijn geen forse vissen. Ivo (van, Mascha&Ivo, ken je waarschijnlijk wel) suggereerde zelfs 8 voor mijn bak, en hij had er 13 in zijn 80cm, met andere bodembewoners. Als je op een site kijkt, en je ziet dat ze 10cm worden, lijkt dat vrij fors, maar het is een hele dunne vis 😛

Oooh, dan zit dat zeker goed 😉
Het lijken me echt geweldige visjes!

Is er nog verschil tussen de "black" variant en de gestreepte buiten de kleur? In prijs zijn ze iig wel verschillend

Ik heb zes Pangio oblonga en ik moet zeggen leuke visjes maar ik zie ze zelden.

Ik ben eigenlijk een beetje verliefd geworden op het Afrikaanse blauwoogje, het is een oppervlakte visje, dus kan het met de betta? Al zwemt de betta op het moment echt door heel het aquarium...
En wat zou een goed aantal zijn?

Ik ben eigenlijk een beetje verliefd geworden op het Afrikaanse blauwoogje, het is een oppervlakte visje, dus kan het met de betta? Al zwemt de betta op het moment echt door heel het aquarium...
En wat zou een goed aantal zijn?
Bij mij zwemt mijn Betta man ook heel de bak door en heb er ook Kaap Lopez en guppen in zitten en die doet daar niets aan.

Bij mij zwemt mijn Betta man ook heel de bak door en heb er ook Kaap Lopez en guppen in zitten en die doet daar niets aan.

Dan moet het wel kunnen met blauwoogjes, ik heb ze eens in het verleden gehad, toen ook een jonkie gehad maar daarna zijn ze stuk voor stuk allemaal dood gegaan... Dat was alleen een dik jaar terug en heb al een hele hoop geleerd intussen. Ik voerde toen nieuw gevarieerd genoeg gok ik.

Dan denk ik dat dit eerst het bestand word:
10 pangio kuhlli
10/15(?) Blauwoogjes
1 betta

Blijft het redelijk rustig dus.

Ik ga de bak toch was donkerder maken, door veel hout zal dat ook vanzelf al gebeuren, en dan stop ik er nog wat extra catappa bladeren bij.
Er zal zeer veel vallisneria inzitten, samen met Braziliaanse klimop dat over het oppervlakte gaat groeien. En enorm veel mos op het hout.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan