Visbestand koud water


Peter E

Active member
Lid geworden
6 juni 2018
Berichten
35
Goedemiddag,

Ik zal mij eerst even voorstellen; Ik ben Peter, 34 jaar oud en al langere tijd geïnteresseerd in aquaria. Na een verbouwing is het eindelijk gelukt om een groter aquarium aan te schaffen en dit is de Juwel Rio 180 geworden.

Nu ben ik nog een beetje aan het zoeken naar een paar extra vissen naast mijn 3 sluierstaarten. Een klein schooltje (stuk of 8) Chinese Danio's past hier prima tussen maar ik vraag mij af of hier dan ook nog 2 appelslakken bij zouden kunnen. Dit maakt het geheel toch weer iets meer af.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of eventueel goede tips hierover kunnen geven?

Alvast bedankt voor de reactie.

gr
Peter
 
appelslakken zouden prima kunnen, voor de chinese danio's ben ik bang dat die voer gaan worden. Wat is de reden dat je vissen naast de goudvissen wilt houden?
 
appelslakken zouden prima kunnen, voor de chinese danio's ben ik bang dat die voer gaan worden. Wat is de reden dat je vissen naast de goudvissen wilt houden?


Dank voor je reactie.
Nou eigenlijk gewoon om de bak (nog verder) op te fleuren. Er is in principe ruimte genoeg voor wat extra vissen..
Beetje meer leven in de bouwerij, als je begrijpt wat ik bedoel..
 
Dank voor je reactie.
Nou eigenlijk gewoon om de bak (nog verder) op te fleuren. Er is in principe ruimte genoeg voor wat extra vissen..
Beetje meer leven in de bouwerij, als je begrijpt wat ik bedoel..

ik begrijp heel goed wat je bedoeld, helaas zijn goudvissen vaak lastig te combineren. Mogelijk kan een schooltje Corydoras wat leuks zijn zoals C. paleatus. Qua zwemmende dieren denk ik aan rouwrio's Gymnocorymbus ternetzi. beide soorten zijn te groot om opgegeten te worden, en kunnne goed tegen koudere temperaturen.

Mijn voorkeur zou het echter hebben om de goudvissen alleen te houden (of liever helemaal niet maar laten we die discussie maar niet gaan voeren :p)
 
ik zou er geen vissen bij in doen je zult zien dat je aquarium al best vol wordt als je 3 sluierstaarten uitgegroeid zijn vergeet niet dat ze tussen de 15/20cm kunnen worden. Appelslakken zou je prima kunnen doen. Sluierstaarten vragen min 50L per vis dus dan houd je 30L over wat je eigenlijk alwel kwijt bent aan decoratie, planten, achterwand, bodem etc.
 

Terug
Bovenaan